نماینده مردم پلدختر در مجلس:

شهرستان پلدختر در خطر سیلاب است

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع آب توجهی به شهرستان پلدختر نشده است، گفت: سیلاب با روان آبی که شکل می‎گیرد شهر پلدختر را تهدید می‎کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید حمیدرضا کاظمی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان به منظور بررسی پروژه‎های محوری و اثرگذار در توسعه با اشاره به اینکه دیواره‌های ساحلی پلدختر و معمولان، ساکنین را تهدید می‎کند، اظهار کرد: انتظار داریم در این بخش به این موضوع نیز توجه شود.

وی تاکید کرد: باید به رشد متوازن لرستان توجه داشته باشیم و به دنبال شکل‌گرفتن کار‌های مهم و کلیدی در همه نقاط استان باشیم. در برنامه‎های گذشته به بخشی از استان کمتر توجه شده است. مناطق محرومتری نسبت به مرکز و یا بعضی از شهر‌های استان وجود دارد که انتظار داریم در این برنامه راهبری توسعه توجه ویژه‎تری به آن‌ها شود و با تعریف پروژه ‎‌های بیشتری رشد متوازن در آن‌ها شکل بگیرد.

کاظمی با اشاره به اینکه قرار است در این جلسه تصمیم‌گیری شود تا نگاه مشترک در حوزه صنعت به وجود آید، خاطرنشان کرد: سال‎های گذشته در پلدختر کاری انجام نشده است و دو موضوع هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این شهرستان کارخانه سیمانی هست که کلنگی و پالایشگاهی وجود دارد که ۱۱ سال پیش استارت ساخت آن زده شده است. روزی که برای کلنگ‎زنی آهک هیدراته رفتیم گفتم نگران هستم که این کلنگ‌زنی به آن کلنگ‌زنی ‎ها اضافه شود. متاسفانه آهک هیدراته بهمن سال گذشته شروع و تا به حال اقدام موثری در رابطه با آن انجام نشده است.

کاظمی تصریح کرد: برای بحث پالایشگاه نیز با مدیران مسئول جلسات مشترکی تشکیل دادیم و کار آن در حال پیش رفتن است که امیدواریم به نتیجه برسد؛ کارخانه سیمان با مشکلاتی روبرو شد که انتظار داریم در این پروژه‎ها تعریف شود چراکه فاینانس و مجوز آن و موافقت ‎‌ها از کشور آلمان گرفته شده و با توجه به اینکه بودجه ندارد در این موافقت‌نامه آمده که ۶۰ درصد تولید را آلمانی‌ها می‎خرند برای همین ضرورت دارد که روی این موضوع متمرکز شویم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مجوز پالایشگاه جلگه را صادر و تصویب کرده که باید آن را تعیین تکلیف کنیم، گفت: در برنامه سیاست‌گذاری که برای توسعه متوازن استان داریم این موضوع باید لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه در موضوع آب توجهی به شهرستان پلدختر نشده و این درحالیست که بخشی از مشکلات با مهار آب‎های منطقه قابل حل است، اظهار کرد: به طور مثال ردیف مطالعه سد چولهول را داریم که در دستور کار بوده است. مطالعات اولیه سد چولهول انجام و اعتبار برای آن گذاشته شده است؛ همچنین سد بن‎لار می‎تواند بخشی از مشکلات را حل کند که درخواست داریم در این برنامه ‎‌ها دیده شوند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: پمپاژ رنگین بان نیز حتی یکبار افتتاح شده و، چون جانمایی خوبی نداشته سیل آن را گرفته است؛ این پمپاژ مشکل فنی دارد و باید مشکلش حل شود چراکه خیلی روی آن هزینه شده و باعث می ‎شود ۷۰۰ هکتار از اراضی آبی شوند.

کاظمی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی بحث پرورش ماهیان سردابی ۲۰۰ تنی انار رود را داریم که در آنجا ۷۰۰ میلیون هزینه شده است و انتظار داریم در این پروژه ‎‌ها دیده و تکمیل شود تا مردم از آن استفاده کنند. همچنین در رابطه با ماهیان گرمابی در پلدختر حدود هشت طرح ترویجی اجرا شده و موافقت ۳۰ طرح را نیز از سازمان گرفتیم که می‎تواند در جهت اشتغال منطقه کمک کند.

کاظمی به ساخت پروژه راه آهن در مسیر قدیم پلدختر اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد جمعیت شهرستان در مسیر جاده قدیم هستند و این پروژه در آنجا باید اجرا شود و ظاهرا با آن موافقت شده است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه گردشگری پلدختر در برنامه‎ریزی استان تصویب شد، اما عملا اقدامی انجام نشده که انتظار داریم به جهت موضوع آزادراه و ۳۰۰۰ شغلی که مردم پلدختر با ساخت آن از دست دادند حداقل ایجاد این منطقه ویژه گردشگری به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز انتظار داریم که توجه ویژه‎ای به این شهرستان شود چراکه هم اکنون بیمارستان ۶۴ تخت خوابی به ۲۴ تختخوابی تبدیل شده و علت آن ورود اورژانس و کلینیک به داخل آن است؛ تقاضا داریم توسعه بیمارستان پلدختر در این برنامه دیده شود.

انتهای پیام/د

سیلاب پلدختر را تهدید می‎کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.