اتفاقات عجیب در ماجرای اسپانسر مشترک سرخابی ها/چک های شش میلیاردی که بابت فصل بعد داده شد+ اسناد

اختلافات به وجود آمده میان باشگاه پرسپولیس و اسپانسر پیشین باعث شده تا هر روز طرفین این قرارداد یکدیگر را به افشاگری تهدید کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   در حالی که عنوان می‌شود به دلیل عدم موافقت علی‌اکبر طاهری با ادامه همکاری با اسپانسر پیشین و به خاطر فشاری که از مقامات بالادستی وزارت ورزش به وی جهت همکاری با این اسپانسر وجود دارد، او از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا داده و دیگر قصد حضور در این مسند را ندارد اما شواهد و مستندات نشان می‌دهد که طاهری نه تنها نسبت به ادامه همکاری با اسپانسر پیشین باشگاه (تا قبل از این) مخالف بوده بلکه آنقدر بابت ادامه این همکاری اشتیاق داشته که از فروردین ماه سال جاری تا اردیبهشت و تا قبل از به پایان رسیدن فصل فوتبالی 95-96 وی پیش‌پرداخت فصل 96-97 را هم از اسپانسر پیشین دریافت کرده است!

این در حالی است که در این بین اتفاقاتی میان طرفین رخ داد که طاهری دیگر مخالف ادامه همکاری با اسپانسر پیشین شد. شاید در این بین تنها شفاف‌سازی و ارائه مستندات بتواند از سوی طرفین نشان دهد که حق با کیست اما طبق مستنداتی که در زیر می‌خوانید از برخی از توافقات پیشین دو طرف مورد معامله مطلع خواهید شد.

* شرکت نگاه پردازان امین سیمای کیش چطور با پرسپولیس وارد معامله و قرارداد شد؟

این شرکت که طبق اساسنامه‌اش در تاریخ 91/9/7 و تحت شماره 10266 به ثبت رسیده مجوز فعالیت در زمینه‌های گوناگونی را دارد؛ ارائه کلیه فعالیت‌ها در زمینه تهیه، تولید، ساخت، مونتاژ، تجهیز و راه‌اندازی خطوط تولید کارخانجات صنعتی، صنایع تبدیلی، واردات تکنولوژی و صنایع مادر، ماشین‌آلات، تجهیزات تولیدی و صنعتی، تامین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت‌ها، همچنین انجام کلیه خدمات تجاری و بازرگانی اعم از تهیه، تولید و واردات، صادرات، تهیه و توزیع و پخش بسته‌بندی کلیه کالاهای بازرگانی، خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه کالاهای بازرگانی،‌گشایش اعتبارات و L/C برای شرکت نزد بانک‌ها و ترخیص کالا از گمرکات داخلی، اخذ و اعطای نمایندگی شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، اخذ وام و اعتبارات بانکی به صورت ارزی و ریالی از کلیه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی شرکت در کلیه مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی اعم از داخلی و خارجی مجموع فعالیت‌های شرکت امین سیمای کیش است که همانطور که می‌خوانید هیچ صحبتی از ارائه خدمات پیامکی که با عنوان خدمات ارزش افزوده مورد خطاب قرار می‌گیرد در آن اشاره نشده است.

در این شرایط مشخص نیست که باشگاه پرسپولیس چطور با این شرکت که فعالیتش در زمینه خدمات ارزش افزوده نیست، قراردادی در این باره امضا کرده است. جالب اینجاست که مشخص نیست این شرکت با چه مجوزی توانسته با پرسپولیس چنین قراردادی ببندد و حالا که طرفین با یکدیگر به مشکل خورده‌اند هر کدام دیگری را تهدید به افشای مسائل پشت پرده می‌کنند و این در حالی است که هم این شرکت و هم باشگاه پرسپولیس در زمینه عقد این قرارداد دچار تخلفاتی شد‌ه‌اند.

 اتفاقات عجیب در ماجرای اسپانسر مشترک سرخابی ها/چک های شش میلیاردی که بابت فصل بعد داده شد+ (اسناد)

موضوع دیگر این است که طبق تصویب‌نامه هیأت وزیران که امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری هم زیر آن قرار دارد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی برای بستن معاملاتی تحت عنوان معاملات بزرگ که برآورد اولیه آنها بیش از مبلغ یک میلیارد و 390 میلیون ریال است باید از طریق مزایده این کار انجام شود اما نه این شرکت و نه باشگاه پرسپولیس برای بستن چنین قراردادی هیچ گونه مزایده‌ای انجام ندادند و در روزنامه‌های کثیرالانتشار هم چنین چیزی درج نشد! 

در این مصوب نامه آمده که: هیأت وزیران در جلسه 94/2/6 به پیشنهاد شماره 56/5448 مورخ 94/1/25 وزارت امور اقتصاد و دارایی و به استناد تبصره (1) ماده (3) قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 و ماده (42) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 1393 تصویب کرد:

الف- نصاب معاملات موضوع ماده (3) قانون برگزاری مناقصات به شرح زیر تعین می‌گردد:

1- معاملات کوچک: معاملاتی که کمتر از یکصد و سی و نه میلیون (139000000) ریال باشد.

2-معاملات متوسط: معاملاتی که مبلغ معامله بیشتر از سقف معاملات کوچک بوده و از مبلغ یک میلیارد و سیصد و نود میلیون (1390000000) ریال تجاوز نکند.

3- معاملات بزرگ: معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آنها بیش از مبلغ یک میلیارد و سیصد و نود میلیون (1390000000) ریال باشد.

ب- نصاب معاملات موضوع بند (الف) به مواردی که معامله به صورت مزایده انجام می‌شود تسری می‌یابد.

اتفاقات عجیب در ماجرای اسپانسر مشترک سرخابی ها/چک های شش میلیاردی که بابت فصل بعد داده شد+ (اسناد)

* چرا طاهری قبل از پایان لیگ 95-96 پول فصل 96-97 را گرفته است؟ 

7 مهر ماه سال 94 علی‌اکبر طاهری که آن زمان به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کرد در نشست خبری خود به خبرنگاران اعلام کرد که با شرکت نگاه پردازان امین سیمای کیش به عنوان اسپانسر و بهره‌بردار تبلیغاتی باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا شده است. این قرارداد در پایان فصل 95-96 که اردیبهشت امسال به پایان رسید تمام می‌شد اما در اقدامی عجیب طاهری در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال جاری طی 3 فقره چک از اسپانسر پیشین باشگاه مبلغ 6 میلیارد تومان دریافت کرد و جالب اینجاست که این پول‌ها برای قرارداد سال 96-97 از اسپانسر گرفته شد و این در حالی است که آن زمان هنوز قرارداد اولیه به پایان نرسیده بود و مشخص نیست با چه استدلالی این کار انجام شد. این 3 فقره چک به این شیوه به پرسپولیس داده شد؛ چک اول برای تاریخ 5 فروردین 96 به مبلغ 3 میلیارد تومان و 2 فقره چک به مبلغ 2 و یک میلیارد تومان که تاریخ آن 18 اردیبهشت سال 96 بود.

نکته جالب اینجاست که در این چک‌ها که به امضای علی‌اکبر طاهری رسیده عنوان شده که این پول‌ها در وجه شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس بابت تسویه اقساط فصل 96-97 قرارداد شماره 2300-94/1 بر اساس توافق قطعی فیمابین مبنی بر تمدید بدون قید و شرط 2 فصل 96-97 و 97-98 قرارداد مذکور و نفی هرگونه ادعاهای قبلی باشگاه پرسپولیس!

اتفاقات عجیب در ماجرای اسپانسر مشترک سرخابی ها/چک های شش میلیاردی که بابت فصل بعد داده شد+ (اسناد)

اتفاقات عجیب در ماجرای اسپانسر مشترک سرخابی ها/چک های شش میلیاردی که بابت فصل بعد داده شد+ (اسناد)

اتفاقات عجیب در ماجرای اسپانسر مشترک سرخابی ها/چک های شش میلیاردی که بابت فصل بعد داده شد+ (اسناد)

اینکه چرا پرسپولیسی‌ها ۳ میلیارد تومان اردیبهشت‌ماه را در یک فقره چک نگرفته‌اند و آن را به ۲ چک یک و ۲ میلیارد تومانی تقسیم کرده‌اند هم از نکات مبهمی است که به نظر می‌رسد انجام آن به اجبار اسپانسر بوده تا قطعیت قرارداد همکاری تثبیت شود چرا که اگر هرچقدر تعداد پرداختی‌ها بیشتر باشد آن معامله قطعی‌تر و محکم‌تر خواهد بود.

با همه این شرایط الان طرفین دچار اختلاف نظرهای بسیار زیادی با یکدیگر شده‌اند و در حالی که به نظر می‌رسد هر دو طرف ماجرا ابهاماتی را در این قرارداد شکل داده‌اند مشخص نیست که حق با کدام یک است و با استناد به چه مواردی یکدیگر را تهدید به افشاگری می‌کنند.

شاید بهتر باشد که مقامات ذی‌صلاح هرچه زودتر به این پرونده ورود کرده و تکلیف پرسپولیس و اسپانسر سابقش را مشخص کنند چرا که با ادامه این وضعیت دود این مسائل به چشم هواداران بی‌شمار پرسپولیس می‌رود و این تیم که در آستانه حذف از آسیا قرار دارد بهتر است هرچه زودتر تکلیف خودش و هوادارانش را یک بار برای همیشه مشخص کند. اسپانسر پیشین باشگاه پرسپولیس اما هیچ گاه تعداد اعضای دقیق سامانه پیامکی پرسپولیس را اعلام نکرد تا مشخص نشود که این باشگاه چقدر از نظر مالی از این اسپانسر دریافتی داشته است. این‌ها از جمله ابهاماتی است که در این قرارداد وجود دارد و بهتر است که با شفاف سازی این مسائل روشن شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

افشاگری مسائل پشت پرده  بر سر اختلافات به وجود آمده سرخابی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار