واریز ۷۰ درصد از مبلغ خرید حمایتی زعفران به حساب کشاورزان خراسان رضوی

۷۰ درصد از مبلغ خرید حمایتی محصول زعفران از سوی دولت به کشاورزان زعفرانکار در این استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی رسولیان سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت:: با اجرای طرح خرید حمایتی زعفران از سوی دولت تاکنون افزون بر یک تن زعفران از کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شده است.

وی افزود: تا کنون محصول زعفران در قالب پوشال معمولی به ازای هر کیلوگرم ۴۳ میلیون ریال، پوشال مرغوب ۴۷ میلیون ریال و نگین زعفران ۵۴ میلیون ریال خریداری و ۷۰ درصد از کل مبلغ به حساب کشاورزان واریز شده است.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی از امروز با افزایش قیمت روبه رو است لذا هر کیلوگرم پوشال معمولی به نرخ ۴۴ میلیون ریال، پوشال مرغوب ۴۹ میلیون ریال و نگین زعفران به همان قیمت ۵۴ میلیون ریال خریداری می‌شود.

رسولیان افزود: همچنین علاوه بر مراکز شهرستانی خرید در کاشمر، گناباد، خواف، تربت حیدریه، خواف مراکزی در شهرستان‌های سبزوار، تربت جام، تایباد و مشهد نیز برای خرید حمایتی دایر شده است. در هر یک از شهرستان‌های دیگر خراسان رضوی هم به محض اعلام آمادگی برای فروش محصول زعفران در حد قابل توجه، اقدام به ایجاد مرکز خرید حمایتی می‌شود.

وی در خصوص پیش بینی میزان خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی گفت: به دلیل شدت سرمای زمستان گذشته، گرمای تابستان و فقدان بارندگی لازم در بهار امسال با کاهش تولید در استان مواجهیم، اما با توجه به جمع آوری گل زعفران توسط کشاورزان در حال حاضر پیک خرید حمایتی زعفران طی دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: خرید حمایتی زعفران تا پایان آذر ماه ادامه دارد و در صورت نیاز این زمان بیشتر هم می‌شود. در خرید حمایتی زعفران از کشاورزان ۴۰ درصد مبلغ خریداری شده در همان زمان خرید پرداخت و بقیه نیز طی برنامه ریزی پرداخت می‌گردد.

امسال ۸۴ هزار هکتار مزرعه در خراسان رضوی زیر کشت زعفران رفت. پارسال ۱۸۷ تن زعفران خراسان رضوی به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار صادر شد که نسبت به سال پیشتر ۶۰ درصد از نظر وزن و ۶۵ درصد از نظر ارزش افزایش یافت.

انتهای پیام// ز.‌ی


پرداخت ۷۰ درصد از مبلغ خرید حمایتی زعفران به کشاورزان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار