شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای خراسان رضوی فعال شد

شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای این استان با هدف برقراری پیوند و ارتباط مناسب میان بخشهای دانش بنیان و فناورانه با حوزه های صنعتی، تجاری و اقتصادی شکل گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رسولیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در نخستین جلسه شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای خراسان رضوی، گفت: هدف اصلی ایجاد فضایی برای حل مشکلات فن بازارها، مبادله فناوریها و برقراری و تقویت رابطه بین این دو حوزه است تا بتوان محصولات دانش بنیان و ایده های فناورانه را به حوزه تولید و تجاری سازی وارد کرد.

وی گفت: وجود مراکز متعدد در حوزه علمی استان از پارک علم و فناوری تا شرکت شهرکهای صنعتی و دانشگاهها دارای ظرفیتهای ارزشمندی بوده و محل تولید ایده های دارای قابلیت تجاری سازی هستند لذا باید به حوزه صنعتی و تجاری هدایت شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی افزود: نیمه نخست امسال 85 نشست در ارتباط با مبادله فناوریها بین دو بخش مخترعان و استارت آپها و صاحبان طرحها با حوزه های تجاری و صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاران برگزار شده است.

رسولیان گفت: در این مدت چهار طرح و ایده شناسایی شده در تابلوی بازار داراییهای فکری فرابورس قرار گرفت و ارزش گذاری شد و  بسیاری از مذاکرات انجام شده بین این دو بخش به نتیجه رسیده است.

وی افزود: سه مورد از همین طرحها و ایده ها وارد مرحله عملیاتی و تجاری سازی شده اند که شامل تولید کمباین برداشت زعفران، پایدارسازی سبوس برنج با روش خاص و ساخت دستگاه پلاسمای سرد هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: تمام دارندگان ایده و طرحهای نوین و خلاقانه در استان شناسایی شده و ارتباطات گسترده تر و بهتری بین فن بازارها و بخش های سرمایه گذاری و اقتصادی برقرار شود.

انتهای پیام// م.م

برگزاری نخستین جلسه شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.