ثبت ولادت؛

ثبت ۱۸ هزار ولادت در لرستان

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: بیش از ۱۸ هزار ولادت در ۶ ماهه نخست امسال در لرستان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی امانی پور مدیرکل ثبت‌احوال لرستان در رابطه با آمار ثبت وقایع حیاتی لرستان در شش‌ماهه نخست امسال اظهار داشت: در شش‌ماهه سال امسال ۱۸ هزار و ۲۸۵ واقعه ولادت در لرستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: از کل ولادت‌های ثبت‌شده ۹ هزار و ۵۷۵ نفر (۵۲.۴ درصد) پسر و هشت هزار و ۷۱۰ نفر (۴۷.۶ درصد) دختر بوده‌اند که درمجموع به ازاء هر ۱۱۰ پسر ۱۰۰ دختر متولدشده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان عنوان کرد: از تعداد کل ولادت‌های ثبت‌شده تعداد ۱۲ هزار و ۱۴۸ مورد ۱ (۶۶.۴ درصد) شهری و شش هزار و ۱۳۷ مورد (۳۳.۶ درصد) روستایی بوده است.

وی بابیان اینکه در شش‌ماهه سال ۹۶ در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۹۸ نوزاد در استان متولدشده است، بیان کرد: در مدت مذکور در استان در هر ساعت تقریباً چهار نوزاد متولدشده است.

امانی پور تصریح کرد: ۹۹.۵ درصد از ولادت‌های ثبت‌شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند و در طی این مدت ۲۸۵ مورد از ولادت‌های ثبت‌شده مربوط به نوزادان دوقلو و ۷ مورد سه‌قلو به ثبت رسیده است.

وی در رابطه با آمار فوت در استان در شش ماه اول امسال نیز گفت: در مدت مذکور چهار هزار و ۳۱۲ واقعه فوت به ثبت رسیده است که از کل فوت‌های ثبت‌شده در این مدت ۲۴۸۵ نفر (۵۷.۶ درصد) مرد و ۱۸۲۷ نفر (۴۲.۴ درصد) زن بوده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان اظهار داشت: از تعداد کل فوت‌های ثبت‌شده تعداد ۳۰۴۱ مورد (۷۰.۶ درصد) شهری و ۱۲۷۱ مورد (۲۹.۴ درصد) روستایی بوده است که به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۳ مورد فوت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هر ساعت تقریباً یک واقعه فوت در لرستان ثبت‌شده است، افزود:۹۸.۷ درصد از فوت‌های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

امانی پور در رابطه با دیگر وقایع مهم استان ازدواج و طلاق در سطح استان عنوان کرد: در ۶ ماهه سال ۹۶ تعداد ۱۰ هزار و ۳۹۱ مورد ازدواج به ثبت رسیده است به‌طوری‌که در هر شبانه‌روز ۵۶ ازدواج به ثبت رسیده است.

وی بابیان اینکه در شش‌ماهه امسال ۱۷۶۵ مورد طلاق در لرستان به ثبت رسیده است، بیان کرد: نسبت ازدواج به طلاق در این مدت برابر ۵.۹ بوده است، یعنی تقریباً به ازاء هر شش ازدواج یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط تعداد ۹ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

وی در رابطه با فراوانی نام در این مدت نیز تصریح کرد: در شش‌ماهه اول سال ۹۶ فراوانی پنج نام پسران در استان به ترتیب حسین (۳۵۶ مورد)، امیرعلی (۳۴۵ مورد)، علی (۲۷۵ مورد)، ابوالفضل (۲۴۷ مورد) و امیرحسین (۲۴۵ مورد) بوده است.

امانی پور خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی پنج نام دختران نیز به ترتیب فاطمه (۴۶۳ مورد)، آوا (۲۳۶ مورد)، زهرا (۲۳۳ مورد)، بهار (۲۱۲ مورد) و رها (۱۹۱ مورد) بوده است.

انتهای پیام/م

۱۸ هزار ولادت در لرستان به ثبت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار