رئیس اداره ثبت احوال بروجرد:

ثبت ۱۷۰۰ ولادت در بروجرد

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد گفت: در ۴ ماهه امسال یکهزار و ۷۶۳ فقره ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی زراسوند رئیس اداره ثبت احوال بروجرد گفت: در ۴ ماهه ابتدای امسال  یکهزار و ۷۶۳ فقره ولادت و ۶۲۱ فقره وفات به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: در مدت یاد شده همچنین یکهزار و فقره ازدواج و ۲۸۸ فقره طلاق به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد از ولادت ۲۴ دو قلو در ۴ ماهه امل سال خبر و ادامه داد: در این بازه زمانی ۳ هزار و ۵۲۴ شناسنامه مکانیزه صادر و تحویل متقاضیان شده است.

زراسوند در خصوص نسبت ولادت نوزادان دختر به پسر خاطر نشان کرد: در ۴ ماهه نخست امسال به ازای ۱۱۶ پسر ۱۰۰ دختر در بروجرد متولد شده است.

وی تاکید کرد: در این مدت ۲۷ هزار و ۶۷۰ درخواست مبنی بر صدور کارت هوشمند دریافت و در مقابل ۳۱ هزار و ۳۰۴ مورد کارت هوشمند ملی تحویل صاحبان آن‌ها شده است.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد تصریح کرد: هم اکنون قریب به ۳ هزار شناسنامه فاقد عکس در بروجرد وجود دارد که صاحبان آن‌ها برای عکس‎دار کردن شناسنامه‎‌های خود اقدام نکرده‎اند.

زراسوند اظهار کرد: همچنین در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار کارت هوشمند ملی در اداره پست بروجرد موجود است که صاحبان آن‌ها باید برای دریافت این کارت‎‌ها اقدام و مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‎توانند از طریق شماره‎گیری #۶۰۹۰*۴* از آماده شدن و محل تحویل و دریافت کارت ملی هوشمند خود اطلاع پیدا کنند.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد با اشاره به اینکه ۶ دفتر پیشخوان در این شهرستان کار صدور کارت‎‌های ملی هوشمند را انجام می‎دهند، گفت: هزینه صدور این کارت‎‌ها برای هر شهروند ۲۷ هزار تومان است.

زراسوند با تاکید بر اینکه پایان امسال مهلت تعویض کارت‎‌های ملی به کارت‎‌های هوشمند اعلام شده است، خاطر نشان کرد: با این تفاسیر به نظر نمی‎رسد که تعویض کارت‎‌های ملی همه شهروندان بروجردی در بازه زمانی یاد شده انجام شود.

وی عنوان کرد: البته شهروندان بروجردی به منظور تسریع در ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند خود می‎توانند از طریق آدرس سایتی www.ncr.ir کار ثبت نام اولیه را انجام دهند.

انتهای پیام/م

۴ ماهه امسال ۱۷۰۰ ولادت در بروجرد ثبت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار