اراضی آبی؛

کم بودن اراضی آبی رومشکان

استاندار لرستان با اشاره به پایین بودن میزان اراضی کشاورزی آبی رومشکان گفت: در این راستا پیگیری برای احداث ایستگاه پمپاژ در این شهرستان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی  استاندار لرستان با تاکید بر اینکه این شهرستان از مناطق با استعداد لرستان است و از ویژگی‌های اصلی آن این بوده که در مساحت کمی جمعیت متمرکزی داریم اظهار داشت: این امر کار خدمات رسانی به این شهرستان را نسبت به سایر مناطق استان که ارزان‌تر و آسان‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های خوبی که نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین سایر مسئولان کار‌های خوبی طی چند سال گذشته در این شهرستان صورت گرفته است گفت:، اما چند مورد مشکل اصلی در این شهرستان وجود دارد که باید رفع شوند که یکی از آن‌ها بحث چهار بانده کردن شهرستان به بخش سوری بوده که بر اساس توافق صورت گرفته قرار شده که تا چند ماه آینده شش کیلومتر از این طرح تکمیل شود.

استاندار لرستان با اشاره به نیاز جدی احداث بیمارستان در این شهرستان بیان داشت: در این زمینه مقرر شده که مطالعات احداث این بیمارستان انجام شود و مجوز‌های لازم را بتوانیم بگیریم.

خادمی با اشاره به کلنگ زنی یک طرح اقتصادی در شهرستان رومشکان در سنوات گذشته بیان داشت: به نظر می‌رسد که در این طرح مطالعات لازم انجام نشده و این امر به یک مسئله تبدیل شده است که باید در جلسات ستاد تسهیل باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه شهرستان رومشکان دشت‌های خوب و حاصلخیزی دارد، اما متاسفانه درصد اراضی آبی آن کمتر از ۱۰ درصد بوده و این عدد از میانگین کشوری کمتر است بیان داشت: در این راستا طرحی از قبل شروع شده تا آب مورد نیاز اراضی کشاورزی از طریق رودخانه سیمره تامین شود که به دلیل اینکه این طرح در زمان خودش مورد پیگیری قرار نگرفته است کار برای عملیاتی شدن آن سخت بوده، اما تلاش برای تخصیص آب در این زمینه جزء اولویت‌های ما است.

استاندار لرستان بیان داشت:، اما در مقطع فعلی برای آبی شدن اراضی کشاورزی این منطقه کار ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ آب کوچک در دستور قرار خواهد گرفت و در این زمینه جهاد کشاورزی و امور آب را موظف خواهیم کرد تا مطالعات این ایستگاه‌های پمپاژ را انجام دهند.

انتهای پیام/م

اراضی آبی رومشکان خیلی کم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.