رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح کرد:

همکاری دانشمندان مسلمان با غیرمسلمان در جایزه مصطفی

معتمدی گفت: جایزه مصطفی‌(ص) نگاه دانشمندان غیر مسلمان را به دستاوردهای ما معطوف می‌کند تا همکاری‌های علمی صورت گیرد.

همکاری موثر دانشمندان مسلمان با غیرمسلمان از طریق جایزه مصطفیسید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه جهان اسلام راه زیادی برای تحقق اهداف به حق خود دارد، اظهار کرد: جشنواره ها و جوایز مختلفی، در سطح کشورهای مسلمان و حتی در سطح دنیای اسلام برگزار می‌شود اما آنچه که اهمیت ویژه ای دارد، این است که باید قبول کنیم راه دراز است و انتظارات نباید بیش از توان متولیان باشد.


وی در ادامه بیان داشت: جایزه مصطفی(ص) یکی از جوایزی است که در عرصه بین المللی می تواند جایگاه مناسبی پیدا کند به شرط آنکه نقاط قوت و ضعف شناخته شود و مسئولان درصدد رفع نقاط ضعف و نقص‌های موجود باشند. در کنار این، باید به افزایش نقاط قوت و پررنگ شدن آنها نیز دقت کرد.

معتمدی با تاکید بر حضور گسترده دانشمندان مسلمان در جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: در این جایزه فقط کشورهای اسلامی حضور ندارند بلکه از سراسر کره زمین، دانشمندان مسلمان، برای شرکت در این جایزه تمایل دارند و این مسئله به جامعیت و مورد اعتماد بودن نتایج جایزه مصطفی(ص) کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تبلیغات موثر در زمینه جایزه مصطفی(ص) گفت: در دنیای امروز که رسانه و فضای مجازی حرف اول را می زند، نباید از تبلیغات غافل شد. تبلیغات برای رویدادی که هم به فرهنگ و هم به دین و هم به مسایل علمی مربوط می‌شود، امری حساس و در عین حال موثر است. باید از تبلیغات به نفع جا افتادن و مقبولیت جایزه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: البته نباید نقش سرمایه گذاران را در معرفی خوب جایزه مصطفی(ص) نادیده گرفت و امیدواریم دوره جدید این جایزه با شکوه هرچه بیشتر در جهت رسیدن به اهداف متعالی تعریف شده برای آن برگزار شود.

معتمدی در ادامه بیان کرد: این جایزه که به کمک خیرین برپا شده است، فقط حمایت ایران را نمی‌خواهد بلکه تمامی کشورهای مسلمان و حتی دانشمندان مسلمان می توانند از این جایزه حمایت مادی و معنوی کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بالندگی جامعه اسلامی در عرصه بین المللی، دغدغه هر مسلمانی است و اگر این رشد در حوزه علمی وجود داشته باشد، می‌تواند نگاه جهانیان و دانشمندان غیر مسلمان را به دستاوردهای مسلمانان معطوف کند و آنها به همکاری‌های علمی با دانشمندان مسلمان فکر کنند.

وی یادآورشد: دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) با حضور بیش از 100 نفر از شخصیت‌های برجسته علمی و مدیریتی از خارج از کشور، آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

حضور بیش از 100 نفر از شخصیت‌های برجسته علمی در جایزه مصطفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار