عضو شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص):

دامنه جایزه مصطفی(ص) وسیع تر شد/ مسلمانان تبعیت کشورهای اسلامی جزء جایزه قرار گرفته‌اند

ظهور گفت: براساس دو تبصره اضافه شده در جلسه امروز شورای سیاست گذاری دامنه جایزه مصطفی(ص) وسیع تر شد و مسلمانان تبعیت کشورهای اسلامی نیز می‌توانند این جایزه را دریافت کنند.

حسن ظهور عضو شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه امروز که در فرهنگستان علوم و با حضور اعضای شورای سیاست گذاری برگزار شد دو تبصره به مصوبات قبلی این جایزه اضافه شد و این دو تبصره  عبارت از، این است که اگر در مصوبات قبلی تنها تبعیت کشورهای اسلامی در قسمت نانو، بایو و آی تی وجود داشتند هم اکنون تنها به شرط اینکه مسلمان باشند و اگر تبعیت کشورهای اسلامی را نداشته باشند نیز می توانند این جایزه را کسب کنند.

وی به دومین تبصره این جلسه اشاره کرد و گفت: در جلسات قبلی بحث اصلی در خصوص اعطای این جایزه مربوط به علوم و فناوری بوده و شامل انسانی و اجتماعی نمی‌شد اما براساس مصوبه امروز علوم انسانی و علوم اجتماعی نیز از دیگر بخش‌های این جایزه است.

ظهور تصریح کرد: کمیته داوری این جایزه 7 نفر متشکل از سه نفر خارجی و 4 نفر ایرانی که مقیم ایران نیستند را شامل می‌شود و تاکنون در بخش های مختلف این جشنواره تعداد مقالات متفاوتی در 600 و حتی 900 مقاله نیز ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: جایزه مصطفی(ص)، 500 هزار دلار در زمینه‌های مختلف علمی است که از سوی بانک سازمان اسلامی به نفرات برگزیده داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار