مدیرکل بیمه سلامت استان قم:

پرداخت معوقات پزشکان از بیمه سلامت قم

فخاریان قمی گفت: به پزشکان عمومی معوقات ماه فروردین امسال پرداخت‌شده و از این تاریخ به بعد مبلغی به آن‌ها پرداخت‌نشده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛محمدرضا فخاریان قمی ،مدیرکل بیمه سلامت استان قم،با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه برخی از آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌ها دفترچه بیمه سلامت را قبول نمی‌کنند، اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه سال 96، بند (الف) تبصره 17 ارائه بحث بیمه تعریف‌شده برای کلیه اقشار که به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، حتی‌الامکان از طریق نظام ارجاع پزشک خانواده و در مراکز دانشگاهی خواهد بود.

وی با اشاره به اجرایی شدن این قانون از اول آبان ماه گفت: در حال حاضر ارگان‌های نظارتی از سازمان خواسته‌اند که چرا این قانون را اجرا نکرده‌اید، سازمان نیز ابلاغ کرده که تنها دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی می‌تواند به بخش دولتی مراجعه کند یعنی از ابتدای آبان قانون بودجه سال 96، اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم عامل اجرایی شدن این قانون را فقط کمبود بودجه ندانست و ابراز داشت: دلیل اینکه این قانون در استان از ابتدای آبان ماه اجرایی شده است، مربوط به قانون بودجه سال 96 است که باید اجرا می‌شده و تنها به عامل بودجه برنمی‌گردد.

فخاریان قمی با تأکید بر اینکه این قانون باید اجرایی می‌شده است، افزود: بیمه سلامت همگانی دستور رهبر معظم انقلاب است و باید اجرایی شود.

وی بدهی‌های معوقه به پزشکان را مورداشاره قرار داد و گفت: تاکنون در بیشتر بیمارستان‌های دولتی معوقات آبان سال گذشته را پرداخت کرده‌ایم اما از آبان سال گذشته به این‌طرف به پزشکان پولی پرداخت‌نشده است و به پزشکان عمومی نیز معوقات ماه فروردین امسال پرداخت‌شده و از این تاریخ به بعد مبلغی به آن‌ها پرداخت‌نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بین کرد: از 40 میلیون نفری که بیمه‌شده‌اند 23 میلیون نفر از آن‌ها بیمه روستایی هستند که حق بیمه آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند، همچنین 10 الی 11 میلیون نفر بیمه سلامت همگانی نیز حق بیمه سلامت آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

فخاریان قمی با اشاره به آخرین آمار بیمه‌شدگان سلامت در استان قم گفت: بیش از 470 هزار نفر در قم بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام/ح

معوقات پزشکان از بیمه سلامت قم تا فروردین سال جاری پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.