اهدای زمین برای احداث کتابخانه عمومی گچساران

خیران ۹ قطعه زمین برای احداث کتابخانه‌های عمومی در روستا‌های شهرستان گچساران اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کورش حسنی رئیس اداره امور کتابخانه‌های گچساران با بیان اینکه مساحت این زمین‌ها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ مترمربع است گفت: سربیشه، بیدزرد، کلاغ نشین، تلخ آب شیرین، آرو و ماهور باشت از جمله روستا‌های محل اهدای این زمین‌ها هستند.

کورش حسنی افزود: برای ساخت هر یک از این کتابخانه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است که از دوستداران فرهنگ کتابخوانی انتظار می‌رود برای احداث این کتابخانه‌ها مشارکت کنند.

وی میزان اعتبار مصوب شده برای کتابخانه‌های عمومی گچساران در سال جاری را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: هنوز این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی گفت: این اعتبار برای خرید تجهیزاتی نظیر میز، صندلی، قفسه و تعمیرات و قالب رنگ آمیزی در نظر گرفته شده است.

حسنی مساحت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را بیش از ۲۸ هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: ۶ باب کتابخانه محله‌ای هم در این شهرستان فعال است.

وی با اشاره به اینکه فضای مطالعه این شهرستان تا قبل از سال ۹۲، ۶ دهم متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر بود اضافه کرد: با فعال شدن ۵ باب کتابخانه این میزان هم اکنون به بیش از یک متر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی گچساران ۱۲ باب است گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های گچساران افزود: بیش از ۷ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

9قطعه زمین برای احداث کتابخانه عمومی گچساران اهدا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوربخش صالحی
۱۵:۰۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
روستای گناوه فرموش نشود