مجلس سنا درج واژه «افغان» و قومیت در شناسنامه های الکترونیکی را تأیید کرد

فرمان تقنینی رئیس جمهور دربارۀ تغییر قانون ثبت و احوال نفوس و درج واژه های «افغان» و قومیت در شناسنامه های الکترونیکی، امروز از سوی اعضای مجلس سنا تأیید شد.

مجلس سنا درج واژه «افغان» و قومیت در شناسنامه های الکترونیکی را تأیید کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فرمان تقنینی رئیس جمهور دربارۀ تغییر قانون ثبت و احوال نفوس و درج واژه های «افغان» و قومیت در شناسنامه های الکترونیکی، امروز از سوی اعضای مجلس سنا تأیید شد.

این در حالی است که پیش از این، مجلس نمایندگان این قانون را رد کرده بود. اعضای مجلس نمایندگان استدلال شان این است که درج این واژه ها در شناسنامه های الکترونیکی که قرار است به شهروندان کشور توزیع شود، ضروری نیست و باعث ایجاد اختلاف های قومی و زبانی می شود.

این قانون پس از جنجال های زیاد، از سوی اعضای شورای ملی تأیید شده بود و رئیس جمهور نیز آن را توشیح کرده بود؛ طوری که بر اساس آن، در شناسنامه های الکترونیکی نه ملیت و نه قومیت ذکر شود. اما، رئیس جمهور اخیرأ این قانون را تغییر داد و دوباره برای تأیید به شورای ملی فرستاد.

اکنون که این تغییرات از سوی نمایندگان مجلس رد و از سوی اعضای مجلس سنا تأیید شده است، قرار است یک کمیتۀ مختلط متشکل از اعضای مجلس نمایندگان و سنا در بارۀ آن تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.