واعظی در جمع خبرنگاران:

برای جلب رضایت زلزله زدگان و رهبری تلاش مضاعف می‌کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با فرمایشات امروز مقام معظم رهبری برای حل مشکل مناطق زلزله زده تلاش مضاعف خواهیم کرد.

برای جلب رضایت زلزله زدگان و رهبری تلاش مضاعف می‌کنیم/درباره برنامه موشکی خود با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کردبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه مراسم ترحیم پدر بهرام قاسمی و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا انتظارات مقام معظم رهبری در امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور محقق شده است، اظهار کرد: از همان روز نخست وقوع حادثه، شخص آقای رئیس جمهور و دولت تمام توان خود را برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور به کار بستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: دولت تلاش‌های خود را کرد و با فرمایشات امروز مقام معظم رهبری حتما تلاش خود را مضاعف خواهیم کرد؛ هم در تهران و هم در سایر استان‌ها تلاشمان این است که هم رضایت زلزله‌زدگان و هم رضایت مقام معظم رهبری حاصل شود.

وی درباره آزادکردن شهر بوکمال سوریه گفت: داعش با آن همه حمایت کشورها به خصوص برخی کشورهای منطقه بنا داشت حکومتی مانند اسرائیل تشکیل دهد و هدفش ایران بود، شکست خورده است و این آزادسازی کار بزرگی است.

واعظی با بیان اینکه این کار بزرگ با کمک برادران سپاهی انجام شده است، افزود: سرلشکر سلیمانی روزی اعلام کرد که تا سه ماه آینده ریشه داعش در منطقه خشک می‌شود و امروز شاهدیم که آخرین لکه وجودی این گروه تروریستی پاک می‌شود و همه اینها نشان دهنده قدرت و عظمتی است که سپاه، نظام مقدس ایران و رهبری ایران اسلامی دارد. 

وی درباره تغییرات در دفتر ریاست جمهوری اظهار کرد: طبیعی است با توجه به شرایطی که در منطقه و داخل کشور حاکم است، دفتر ریاست جمهوری را تقویت کنیم؛ اینکه آقای ابوطالب به عنوان مشاور و آقای تخت‌روانچی با سابقه طولانی مدت در وزارت امور خارجه به سمت معاون سیاسی ریاست جمهوری انتخاب می‌شوند، باعث هم‌افزایی بیشتر دولت می‌شود.

واعظی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه طرف‌های اروپایی مایل هستند با ایران بر سر برنامه موشکی مذاکره کنند، واکنش ایران در این باره چیست گفت: همانگونه که بارها اعلام شده، در رابطه با برنامه موشکی و توان دفاعی با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: به نظر ما این موضوعات کاملا مربوط به اوضاع داخلی کشور است و اینکه ما در مذاکرات اگر با کشوری صحبت می‌کنیم به معنای قبولی حرف آنها به طور صددرصد نیست.

وی با بیان اینکه این صحبت‌ها نه جدید است و نه فقط در رابطه با ایران به کار رفته است، افزود: در ملاقات‌های متعددی که در سراسر نقاط دنیا انجام می‌شود، دو طرف دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند اما آنچه که ما علنا در بالاترین سطح اعلام کردیم این است که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره با هیچ کشوری نیست و روی این موضع مستحکم ایستاده‌ایم.

واعظی در بخش پایانی سخنانش درباره سفر آینده رئیس جمهور به روسیه و برگزاری نشست سوچی خاطرنشان کرد: مذاکرات سه کشور ایران، روسیه و ترکیه هم توانست آرامش را به سوریه بازگرداند، هم سه کشور توانستند نحوه مبارزه با داعش را هماهنگ کنند و اکنون که به پایان عملیات میدانی در این حوزه رسیده‌ایم، برای ساماندهی سوریه نیاز به همکاری است؛ پس این اجلاس که در سطح سران کشورها انجام می‌شود  از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نشست سوچی ، ایران ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار