خط ۶ مترو به موزه فرش رسید

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد: به دلیل لزوم احداث ورودی خط شش متروی تهران در معبر موزه فرش، طرحی مناسب با این محوطه تاریخی برای این نقطه، به تأیید اداره کل میراث فرهنگی تهران رسید.

به‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تهران؛ در جلسه مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران با مسئولان اجرایی خط 6 مترو تهران، ضمن مخالفت با احداث ورودی مترو، در معبر موزه فرش طرح‌های متعددی برای احداث هواکش توسط مدیر اجرایی خط 6 متروی تهران ارائه شد که یکی از طرح‌ها به تأیید اداره‌کل میراث‌فرهنگی تهران رسید.

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث‌ فرهنگی این استان درباره این جلسه گفت: با توجه به لزوم احداث هواکش جلوی در ورودی موزه فرش در محل تقاطع خیابان کارگر و خیابان فاطمی و عدم امکان انتقال آن به نقطه‌ای دیگر، یکی از طرح‌های ارائه شده مورد تأیید اداره‌کل میراث تهران قرار گرفت.

وی افزود: هواکش قطعه میانی خط ۶ متروی تهران، با المان‌های نمای موزه فرش همسان‌سازی شده و دارای مزایایی از جمله تابلوی معرفی موزه فرش ایران، تابلویی برای اعلام برنامه‌های موزه فرش ایران است و چون با المان‌های موزه از نظر طراحی مناسب‌سازی شده است موجب معرفی بیشتر معماری موزه و جذب گردشگر خواهد بود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان تهران خاطرنشان کرد: پس از نهایی شدن طرح هواکش خط ۶ مترو احداث آن با نظارت کارشناسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

تکلیف احداث ورودی مترو در معبر موزه فرش مشخص شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار