شناسایی منابع مالی و سرمایه های نامشروع قاچاقچیان در گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان گفت:منابع مالی و سرمایه های نامشروع قاچاقچیان باید شناسایی و پس گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ احمد سیاووش پور رئیس کل دادگستری گیلان گفت:برای سالم سازی جامعه و سلامت نیروی انسانی از مواد مخدر و مبارزه با پدیده شوم قاچاق باید اموال و سرمایه های نامشروع قاچاقچیان که از راه قاچاق مواد مخدر به دست آوردند از آنان پس گرفته شود.

وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر اموال و منابع مالی 30نفر از سر باند ها و قاچاقچیان گیلانی که سرمایه های خود را از راه قاچاق جمع آوری کرده اند شناسایی شده است افزود:باید همه دستگاه ها با تعامل و همکاری با یکدیگر در کاهش آسیب های اجتماعی  با  قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه جرم 45 درصد از زندانیان گیلانی مواد مخدر است خاطر نشان کرد:باید با مسئولیت پذیری هرچه بیشتر مسئولان دستگاه های مختلف ، زمینه بهبودی معتادان و حرفه آموزی آنان باهدف عدم برگشت به اعتیاد ، بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا دادستان عمومی و انقلاب رشت گفت:در راستای کاهش قاچاق و برخورد با قاچاقچیان ، قانونگذار بر اساس ماده 34 به ستاد مبارزه با مواد مخدر تفویض اختیار داده است تا با شناسایی سرمایه های قاچاقچیان ، با  پدیده شوم قاچاق بیش از پیش مبارزه کنند.

 وی افزود:بر این اساس باید دستگاه های اجرایی قبل از دستگیری اقدام به شناسایی اموال نامشروع قاچاقچیان کنند.

همچنین در کمیته حقوقی و قضایی مواد مخدر، سروان یاسر نصرتی از پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت:در 8ماه گذشته بیش از 2تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در گیلان کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد:میزان کشفیات مواد مخدر در 8ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال 30درصد رشد داشته است.

 

 

انتهای پیام/م.ع

پس گیری منابع مالی و سرمایه های نامشروع قاچاقچیان در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.