مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان:

وزرای کشور و کار به گلستان سفر می‌کنند/ برای ایجاد کارگاه‌های بزرگ تا سقف ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: رحمانی فضلی وزیر کشور و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در همایش یک روزه اشتغال فراگیر در استان گلستان شرکت خواهند کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سعید مازندرانی عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در همایش «اشتغال فراگیر» استان‎های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و مازندران شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همچنین مدیران اجرایی، روسای بانک‎ها، روسای مدیریت و برنامه‎ریزی در این همایش دعوت هستند قرار است سیاست‎های اشتغال و رشد اشتغال فراگیر را در استان تبیین کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تاکید بر اینکه اشتغال و تولید جزء اولویت‎های مسؤولان است، افزود: نیاز دارد تا جلسات هم‎اندیشی، هماهنگی و ارتباطات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

مازندرانی افزود: سهمیه اشتغال استان گلستان در سال ۱۳۹۶ نزدیک به ۲۰ هزار شغل تعیین شده است و شهرستان گرگان باید ۴ هزار و ۳۲۰ شغل را ایجاد کند البته نباید به این میزان اشتغالزایی بسنده کنیم.

وی از مدیران بانک‎های استان که در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همکاری خوبی داشتند قدردانی کرد و گفت: سال گذشته رتبه هفتم را در تسهیلات رونق تولید داشتیم و ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار گرفت که گامی در راستای تثبیت اشتغال بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: شاید برخی اذعان کنند تسهیلات ارائه شده در ایجاد اشتغال جدید نمود عینی نداشت، اما توانستیم جلوی اخراج نزدیک به ۴ هزار کارگر را در استان بگیریم.

مازندرانی با بیان اینکه در زمینه اشتغال جدید باید تلاش بیشتری صورت بگیرد، ابراز کرد: هدف اصلی ما حفظ و صیانت از نیروی کار موجود است و به دنبال آن باید به فکر اشتغال جدید باشیم.

وی در خصوص اشتغال روستایی بیان کرد: سهمیه اشتغال روستایی مشخص شده است از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی؛ سهم استان گلستان ۳.۸ درصد معادل ۳۸۰ میلیارد تومان است که به روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر تعلق می‌گیرد، نرخ این تسهیلات چهار الی ۶ درصد است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: دو مشکل عمده‎ای که وجود دارد این است که زمان بسیار کمی داریم و باید تا اسفندماه این تسهیلات را جذب کنیم، شاید تعجیل در کار سبب شود کار کیفی نداشته باشیم.

مازندرانی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که طرح‌های کارآفرینان را جمع‌آوری کنند تا در اسرع وقت به آن‌ها تسهیلات ارائه شود.

وی با بیان اینکه محدودیتی در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی وجود ندارد، ابراز کرد: برای ایجاد کارگاه‌های بزرگ تا مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار الی ۶ درصدی پرداخت می‌شود، همچنین طرح‎های خرد و متوسط نیز حمایت می‎شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: دستگاه‌های اجرایی باید رسته‎های شغلی را به ما معرفی کنند برخی فعالیت‌های اقتصادی اشباع‌شده و بازار ندارد، لذا در طرح‌های تسهیلات اشتغال روستایی باید طرح‎های اولویت‎دار، بدیع و بازارمحور اولویت قرار بگیرند.

مازندرانی گفت: دستگاه‎های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، علوم پزشکی لازم است طرح‎های جدید ارائه کنند و در جایی که نیاز وجود دارد طرح‎های خوب معرفی کنند تا رفاه اجتماعی، اشتغال و درآمد کافی برای مردم وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح‎ها توسط فرمانداری‎ها جمع آوری می‎شود، اظهار کرد: سقفی از وام‌ها را در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌دهیم و مستقیماً به بانک‌ها معرفی شوند، اما طرح‎هایی که نیاز به دریافت بالا دارند باید به کارگروه استان معرفی و مورد بررسی قرار بگیرند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تسهیلات اشتغال روستایی به بانک‎ها آمده است با توجه به اینکه این تسهیلات گلوبال است اگر ما از این تسهیلات استفاده نکنیم فرصت طلایی را از دست خواهیم داد.

مازندرانی با بیان اینکه ۱۰۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصدی برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: سقف وام ۱۰ میلیون تومان است.

وی گفت: در ارائه طرح‌های مشاغل خانگی یکی از مشکلاتی که اکثراً طرح‌ها دارند این است که بیشتر به طرح‌های خیاطی، آرایشگری و کامپیوتر که کاملا اشباع‌شده مطرح می‌شوند، بنده بازار کار این مشاغل را مطلوب نمی‎بینم از مسؤولان این انتظار می‎رود که پالایش اولیه نسبت به طرح‎های مشاغل خانگی داشته باشند.

انتهای پیام/پ

سفر وزرای کشور به گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.