برگزاری جشنواره لیلم با ارسال آثار ۲۹۳ هنرمند داخلی وخارجی در ساری

دومین جشنواره موسیقی فولکلور مازندران با ارسال آثار ۲۹۳ هنرمند داخلی و خارجی فردا سه شنبه در ساری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد محمدی معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:۲۹۳ آثار در بخش‌های انفرادی و گروهی به دبیرخانه دومین جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم ارسال شد.

وی افزود: از این تعداد شرکت کننده ۲۲ نفر در بخش آوازمحلی، ۲۰ نفر در بخش دسرکوتن، ۱۸ نفر در حوزه دوتار، دو نفر در بخش سرنا، چهار نفر در بخش قرنه، ۱۱ نفر در کمانچه محلی، ۱۳ نفر در بخش لگن نوازی و ۲۰ نفر در رشته لله وا به بخش رقابتی این دوره از جشنواره موسیقی بومی لیلم راه یافتند.

دبیر دومین جشنواره البرزنشینان لیلم گفت: تعداد هشت گروه البرزنشین در بخش جنبی و دو گروه خارجی از افغانستان و جمهوری آذربایجان در بخش بین‌الملل جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند.

محمدی با اشاره به راه یابی هفت گروه مازندرانی به این جشنواره، افزود: نخستین بار بخش پژوهش نیز به جشنواره اضافه شد که تا آخرین روز ارسال آثار هفت مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی گفت: این جشنواره با محوریت حفظ موسیقی غنی مازندران و شناخت استعداد‌های پنهان در حوزه موسیقی بومی و نیزحمایت از هنرمندان این حوزه، فردا سه شنبه تا جمعه دهم آذر در ساری برگزار می‌شود.

لیلم در زبان مازندرانی به معنی منطقه سرسبز محصور شده با درختان است.

انتهای پیام/آ

دومین جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار