دبیرانجمن صنایع روغن کشی مطرح کرد:

کارخانه‌های روغن کشی با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند

سبقتی گفت: باتوجه به نیرو‌های تحصیل کرده و فعالیت کارخانه‌های روغن کشی تا ۴۰ درصد؛ ظرفیت پیشنهادات عملیاتی جهت فعالیت این کارخانه‌های سرمایه گذاری شده، داده شده است.

کارخانه های روغن کشی با 40 درصد ظرفیت کار می کنندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر سبقتی دبیر انجمن صنفی صنایع روغن کشی ایران در برنامه همایش بین المللی روغن های خوراکی و صنایع وابسته  با بیان اینکه فعالیت انجمن روغن کشی از سال 79 آغاز شده است، اظهار کرد: انجمن در دهه 80، تحت توسعه کشت دانه های روغنی اشتراکات زیادی به وزارت جهاد و کشاورزی انجام داد که با تغییر سیاست دولت در کشت دانه های روغنی تا سال 92 این صنعت، دچار رکود شد.

وی افزود: با توجه به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان و توسعه کشت دانه های روغنی در راستای خوداتکایی، مجدد فعالیت انجمن روغن کشی آغاز شد.

سبقتی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ اشتغال و ایجاد ارزش افزوده به جای واردات محصول نهایی، واردات ماده اولیه را از 200 هزار تن به دو میلیون تن افزایش داد، چراکه در صورت واردات بیش از حد محصول نهایی در جهت تأمین نیاز داخل خروج از رکود این صنعت غیرممکن بود.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن کشی با اشاره به اینکه کارخانه های روغن کشی با 40 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، تصریح کرد: باتوجه به نیروهای تحصیل کرده جوانان جویای کار و فعالیت کارخانه های روغن کشی تا 40 درصد ظرفیت پیشنهادات عملیاتی جهت فعالیت 100درصدی این کارخانه های سرمایه گذاری شده داده شده است.

انتهای پیام/

افزایش واردات مواد اولیه روغن تا دو میلیون تن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار