برون رفت از معضلات عدیده اقتصادی و اجتماعی گیلان مستلزم وحدت

استاندار گیلان گفت: برون رفت از معضلات عدیده اقتصادی و اجتماعی مستلزم وحدت و امنیت در مسیر توسعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان در دیدار با جمعی از علمای شیعه و سنی گیلان در آستانه فرارسیدن هفته وحدت برگزار شد به تشریح نقش وحدت و انسجام در ارتقاء پرداخت و گفت: برون رفت از معضلات عدیده اقتصادی و اجتماعی مستلزم تسریع در روند توسعه است و این مهم با وحدت و امنیت میسر می شود.

وی وحدت شیعه و سنی در گیلان را مطلوب و مثال زدنی عنوان کرد و   افزود : تعامل دو سویه و اتحاد و همدلی آنان از پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی گیلان ولایت مدار نشات گرفته است که باید قدر دانسته شود.

استاندار گیلان به تشریح برنامه های دولت برای بهبود معیشت مردم و ایجاد اشتغال پرداخت و خاطر نشان کرد : بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری و معضلات اقتصادی است که همه مسئولان و متولیان اجرایی و فرهنگی باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز از اجرای بیش از 80 برنامه ی فرهنگی و هنری در شهرستان های آستارا، رضوانشهر و تالش در هفته وحدت خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز گفت : وظیفه عالمان دین پیشگیری از بروز تفرقه  و آگاهی بخشی در بستر فرهنگ سازی ست.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه تالش هم برچیده شدن بساط داعش در سوریه و عراق را گامی مهم برای پیشگیری از توطئه های شوم صهیونیسم جهانی دانست و خواستار معرفی هر چه بیشتر اسلام رحمانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی امام جمعه رضوانشهر نیز گفت : انتظار می رود دولت با افزایش ظرفیت اشتغالزایی کارخانه چوکا موجب کاهش معضل بیکاری در این شهرستان شود.

حجت الاسلام خانی پور امام جمعه اهل تسنن تالش هم بر ضرورت تقویت وحدت در بین مسلمانان تاکید کرد و گفت : وحدت اهل تشییع و تسنن دشمنان اسلام را ناامید و فتنه های استکبار جهانی را بی اثر می سازد.

حجت الاسلام عزت شیخ رئیس حوزه علمیه اهل تسنن تالش نیز از مسئولان اجرایی خواست با تلاش مجدانه برای رونق اشتغال و اقتصاد فرصت تفرقه افکنی بدخواهان را سلب کنند.

حجت الاسلام بنی پولاد از علمای اهل تسنن آستارا هم خواستار مهیا شدن بسترهای لازم فرهنگی برای پویایی مدارس اهل تسنن شد.

 

 

انتهای پیام/م.ع

وحدت و امنیت  لازمه برون رفت گیلان از معضلات عدیده اقتصادی و اجتماعی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.