طرح مکنت؛

اجرای طرح مکنت ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی در خرم‌آباد

رئیس ستاد اقامه نماز لرستان گفت: طرح مکنت ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خرم‌آباد اجرایی می‌شود.

اجرای طرح مکنت ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی در خرم‌آباد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور رئیس ستاد اقامه نماز لرستان اظهار کرد: طرح مکنت، دوره آموزشی توانمندسازی مدیران دولتی در اقامه نماز بوده که ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرفصل‌های آموزشی دوره شامل تبیین وظیفه مدیران نسبت به نماز، ارائه راهکار‌های انگیزه‌بخشی اقامه نماز و آسیب‌شناسی آن، ارائه راهکار‌های معرفت‌بخشی اقامه نماز و آسیب‌شناسی آن، نقش نماز در سلامت کار و نقش نماز در سلامت کارکنان است.

رئیس ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به آیه همان کسانی که اگر آن‌ها را در زمین استقرار دهیم نماز را به‌پا می‌کنند، بیان داشت: تحقق اهداف و انجام ماموریت سازمان‌ها زمانی می‌تواند به بهترین وجه انجام شود که کارکنان و به خصوص مدیران آن از کارآمدترین و صالح‌ترین افراد باشند.

درویش‌پور افزود: مدیران به دلیل تأثیری که بر رفتار زیردستان و افراد مرتبط دارند، می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در سازمان داشته باشند، از این رو می‌توانند از مکنت و قدرت خود در راستای اقامه نماز بهره بگیرند.

وی توانمندسازی مدیران را کلید اثر بخشی سازمان‌ها دانست و یادآور شد:لذا با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نیاز‌های جامعه جهت توانمندسازی مدیران، ستاد اقامه نماز طرحی با عنوان دوره آموزشی مکنت جهت این دسته از کارکنان دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی نموده است.

رئیس ستاد اقامه نماز لرستان در خصوص اهداف طرح مکنت، عنوان کرد: آموزش نقش نماز در بهره‌وری و سلامت اداری، آموزش و توانمندسازی مدیران در زمینه چگونگی اقامه نماز، آشنایی هرچه بیشتر مدیران با چگونگی دعوت همکاران به نماز و آشنایی مدیران با نقش الگویی خود در جهت گسترش فرهنگ اقامه نماز از جمله اهداف طرح مکنت می‌باشد.

این مسوول با بیان اینکه طرح مکنت برای اولین‌بار در خرم‌آباد از آذرماه و یا اوایل دی‌ماه امسال اجرا می‌شود، گفت: در استان حدود یکصد اداره وجود داشته که در ادارات بالای ۲۰ نفر نماز جماعت توسط امام جماعت برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/م

طرح مکنت ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی در خرم‌آباد اجرامی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار