کاهش بهای نفت در بازار نیویورک ۱۳۹۶/۰۹/۰۹

بهای طلای سیاه در بازار انرژی نیویورک شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی انتشار گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا و در آستانه نشست اوپک ، بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدیت ‏‏(دابلیو.تی.آی)،‏ ‏در معاملات روز چهارشنبه کاهش ‏یافت.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت ‏خام سبک و ‏شیرین، وست تگزاس ‏اینترمیدیت ‏‏(دبلیو.تی.آی) در پایان ‏معاملات بازار نفتی ‏نیویورک، ‏نایمکس، برای تحویل ‏در ماه ‏ژانویه با 69 سنت کاهش نسبت ‏‏به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین به 57 دلار و 30 سنت ‏رسید.

بهای ‏هر بشکه نفت خام ‏سبک ‏‏برنت؛ دریای شمال که ‏از ‏آن به ‏عنوان ‏یکی از مهمترین ‏مراجع ‏قیمت گذاری ‏ نفت داد و ‏‏ستد ‏‏‌شده در ‏‏بازارهای بین ‏المللی و ‏پایه ای برای قیمت ‏‏گذاری دیگر ‏انواع نفت ‏در ‏بازار اروپا ‏‏استفاده می شود ‏برای تحویل در ‏‏ماه ژانویه با ‏‏25 سنت کاهش نسبت ‏به پایان ‏معاملات روز کاری پیشین به 63 ‏دلار و 36 سنت رسید.

سازمان کشورهای صادر کننده ‏‏نفت(اوپک)‏ و شرکایش از جمله ‏روسیه یکی از بزرگترین تولید ‏‏کنندگان نفت خارج از اوپک و ‏‏9 کشور دیگر قرار است پنجشنبه نشستی را برای تصمیم ‏گیری درباره ادامه اجرای ‏توافقنامه محدود سازی تولید ‏‏‏و صادرات نفت در سطح جهانی‏ ‏تا پایان سال 2018، برگزار ‏کنند. اوپک به همراه برخی ‏دیگر از ‏‏‏‏تولید کنندگان غیر ‏عضو از ‏‏‏‏جمله روسیه، در اواخر ‏سال 2016 توافق ‏‏‏‏کردند برای ‏برقراری توازن در عرضه و ‏تقاضای نفت، ‏‏‏تولید خود ‏را ‏کاهش دهند.‏ همین ‏‏‏کشورها در ‏نشست ‏دیگری تعهد ‏‏‏کردند اجرای ‏این ‏توافقنامه را تا مارس ‏‏2018 ادامه ادامه دهند. ‏

انتهای پیام/

نفت ارزان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار