دیپلمات سوری: گفتگو‌های ژنو باید بدون پیش شرط برگزار شود

سفیر سوریه در روسیه گفت گفتگو‌ها میان طرف‌های سوری در ژنو باید بدون پیش شرط برگزار شود.

دیپلمات سوری: گفتگو‌های ژنو باید بدون پیش شرط برگزار شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه، از آمادگی دمشق برای شرکت در گفتگو‌های صلح سوریه بدون هیچ پیش شرط خبر داد.

او روز جمعه گفت گفتگو‌ها میان طرف‌های سوری در ژنو باید بدون پیش شرط برگزار شود.

سفیر سوریه در روسیه در کنفرانس خبری در شهر قازان گفت: گفتگو‌های صلح برای حل سیاسی بحران سوریه چند سالی در ژنو برگزار می‌شود، اما این گفتگو‌ها خطوط و چارچوب کلی حل سیاسی بحران سوریه را تعیین می‌کند.

حداد افزود: «البته دولت سوریه کار‌ها و برنامه‌هایش را با دوستان روس خود هماهنگ می‌کند و بر این اساس ما برای برگزاری گفتگو‌های سیاسی آماده‌ایم مشروط به این که گفتگو‌ها بدون پیش شرط باشد».

سفیر سوریه در مسکو با اشاره به کنفرانس گفتگوی ملی سوریه که قرار است در سوچی روسیه برگزار شود، گفت: این کنفرانس نقطه عطفی در پرونده سوریه خواهد بود.

حداد افزود: زمان برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی سوریه هنوز مشخص نشده است.

او به خبرنگاران گفت: «نشست سوچی بسیار مهم خواهد بود و کار‌های بزرگی برای تدارک تشکیل آن صورت می‌گیرد و بر این اساس همه ما به نتایج نشست سوچی امیدوار هستیم و آن را نقطه عطفی در حیات سوریه می‌دانیم».

شایان ذکر است دور هشتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو از روز سه شنبه آغاز شده است. استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، به نتایج نشست دور هشتم گفتگو‌های ژنو برای حل سیاسی بحران سوریه ابراز امیدواری و تاکید کرد این دور از گفتگو‌ها در مقایسه با دوره‌های قبلی بسیار متفاوت خواهد بود. او گفت دور هشتم مذاکرات صلح ژنو در واقع دور نخست گفتگو‌های واقعی درباره صلح سوریه است.

انتهای پیام/

تاکید دیپلمات سوری بر لزوم  برگزاری گفتگو‌های ژنو بدون تعیین پیش شرط 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار