صادرات از گمرک کرمانشاه 35 درصد افزایش یافته است

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۳۵ درصدی صادرات گمرک کرمانشاه طی امسال خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ خلیل حیدری  مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه،  گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۵۹۵ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۱ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۷۴۳ تن در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.

وی افزود: دراین مدت تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۴۴۸ میلیون و ۵۶۵ هزارو ۴۰۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۰۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش با ۳۵ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۱۴ درصد رشد همراه بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: در ۸ ماهه سال جاری گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه به خود اختصاص داد.

وی بیان داشت: دراین مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۹۳ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۰۹ دلار کالا به وزن ۲۲۵ هزار و ۱۸۸ تن بوده که جایگاه دوم را در بین گمرکات استان به خود اختصاص داده است.

حیدری خاطر نشان کرد: در ۸ ماهه سال جاری تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۳۹ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۶۳۳ دلار کالا به وزن ۱۴۱ هزارو ۵۶۳ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۱ درصد افزایش داشت.

وی افزود: تشریفات صادرات گمرک پاوه نیز ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزارو ۶۸۳ دلار کالا به وزن ۱۸ هزار و ۸۸۶ تن است.

این مسئول عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، لوازم خانه داری و پاکیزگی، کولرهای آبی، انواع ظروف پلاستیکی و ملامین، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، جوال وکیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یاپلی پروپیلن، رول نایلون، سیمان، پودر یا مایع لباسشوئی، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، رخام پولیش داده شده، پروفیل با مقطع از آهن یا فولاد گرم نورد شده، رب گوجه فرنگی عنوان کرد و گفت: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

انتهای پیام/ز

ارزش وزنی صادرات از گمرک کرمانشاه 14 درصد رشد داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار