رشد ۲۱۲ درصدی واردات کالا به کشور از طریق گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۲۱۲ درصدی واردات کالا به کشور از طریق گمرکات استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در خصوص آمار واردات کالا به کشور طی مدت سپری شده از امسال گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۷ ماهه سالجاری بالغ بر ۲۶ میلیون و ۳۲۳ هزار دلارکالا به وزن ۱۴ هزارو ۳۹۹ تن می‌باشد؛ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۱۲ درصد و از حیث وزن ۲۳۸ درصد افزایش داشته است.
خلیلی افزود:  از مجموع ۲۶ میلیون و ۳۲۳ هزار دلار کالا وارداتی به وزن ۱۴ هزارو ۳۹۹ تن، گمرک کرمانشاه با ۱۳ میلیون و ۳۲۴ هزارو ۱۶۰ دلار کالا به وزن ۴ هزارو ۸۹۰ تن، بیشرین حجم کالا‌های وارداتی استان را در ۷ ماهه سال جاری بخود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از حیث وزن ۲۶ درصد و از لحاظ ارزش ۹۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه افزود در ۷ ماهه سالجاری از گمرک پرویزخان ۱۲ میلیون و ۹۹۸ هزارو ۸۷۴ دلار کالای وارداتی به وزن ۹ هزارو ۵۰۹ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۲۴۱۵ درصد و از حیث ارزش نیز ۸۰۵ درصد رشد داشته است.
وی با تاکید بر اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۵ کشور وارد می‌شود، گفت: کشورعراق با ۱۳ میلیون و ۳۰ هزارو ۹۷۹ دلارکالا به وزن ۹ هزارو ۶۰۷ تن جایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۷ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.
حیدری ادامه داد: طی مدت یاده شده کشور ترکیه با سه میلیون و ۷۲۴ هزارو ۸۹ دلار و آلمان با سه میلیون و ۳۷۴ هزارو ۳۶۴ دلار درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.
وی، بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، برنج، پرس هیدرولیک دندانسازی، سیبک خام پراید، اکسترودرهابرای کارکردن روی کائوچو یا موادپلاستیکی و برای ساختن محصولات ازاین مواد، کمپرسور‌های معدنی، آنتی اکسیدان‌ها عنوان کرد.
 
انتهای پیام/پ

 

صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار