تکمیل زیرساخت‌های 4 "بازارچه مرزی" تا 2 سال دیگر

زیرساخت‌های عمرانی چهار بازارچه مرزی «شوشمی»، «تیله کوه»، «شیخ صله» و «سومار» تا دو سال دیگر در صورت تامین اعتبار مناسب تکمیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛واحد امیری معاون فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر کار ساخت زیرساخت‌های عمرانی در بازارچه‌های «شوشمی»، «شیخ‌صله»، «تیله‌کوه» و «سومار» در حال انجام است.
وی افزود: در بازارچه مرزی «شوشمی» در شهرستان پاوه کار حدود ۴۵ درصد پیشرفت دارد.
امیری گفت: این بازارچه به مساحت ۴.۵ هکتار است که تا پایان سال مالی ۱۳۹۵ حدود ۲.۵ ملیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی با بیان اینکه حدود چهار میلیارد تومان دیگر برای تکمیل زیرساخت‌های عمرانی این بازارچه نیاز است، گفت: اقداماتی که در بازارچه صورت گرفته شامل تعریض خیابان، دیوارسازی، تسطیح زمین، احداث پارکینگ، ایجاد جاده کوله‌بری و نیز ایجاد محلی برای نصب کانکس در بازارچه است.
امیری در ادامه از پیشرفت ۲۶ درصدی زیرساخت‌های بازارچه «شیخ‌صله» در شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد و اظهار کرد: اقدامات زیرساختی این بازارچه در زمینی به مساحت ۹.۵ هکتار در حال انجام است و تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان در این بازارچه هزینه شده است.
معاون فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تکمیل زیرساخت‌های عمرانی این بازارچه را نیازمند تخصیص هفت میلیارد تومان اعتبار دانست و اظهار کرد: در این بازارچه تاکنون اقداماتی از جمله احداث یازده پارکینگ، تسطیح و خاکبرداری و ایجاد جاده کوله بری، دیوارسازی و نیز ایجاد تاسیسات روشنایی انجام شده است.
امیری در ادامه با بیان اینکه کار‌های زیرساختی بازارچه «تیلکه کوه» در شهرستان سرپل ذهاب در دو فاز در حال انجام است، گفت: مساحت این بازارچه ۵۰ هکتار است که به دو فاز یازده و ۳۹ هکتاری تقسیم بندی شده است.
وی افزود: هم اکنون فاز اول این پروژه به مساحت یازده هکتار پیشرفت ۲۷ درصدی داشته و یک میلیارد تومان نیز در آن هزینه شده است.
این مقام مسئول گفت: برآورد ما این است که برای تکمیل این بازارچه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
امیری افزود: عملیات زیرساختی بازارچه «سومار» نیز در ۵۳ هکتار در دو فاز ۱۹ و ۳۴ هکتاری در حال انجام است.
وی گفت: در این بازارچه تاکنون ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده که شامل انجام عملیات خاکبرداری، تسطیح زمین، ایجاد سوله و برجک نگهبانی است.
معاون فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه پیشرفت فیزیکی این بازارچه را ۳۵ درصد اعلام و اظهار کرد: برای تکمیل این بازارچه حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی زیرساخت این بازارچه‌ها حدود ۲۵ درصد است، گفت: در صورت تامین اعتبار مناسب می‌توان این بازارچه‌ها را ظرف دو سال تکمیل کرد.
 
 
انتهای پیام/پ
 

تکمیل زیر ساختهای مرزی در کرمانشاه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.