هجوم تمام پدیده های جوی به خوزستان

باران، برف، باد و گرد و خاک، همه در آخر هفته به خوزستان هجوم می آورند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر وقت چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه، همه پدیده‌های جوی را در استان خوزستان خواهیم داشت.


وی افزود: پنجشنبه به دلیل وزش باد شدید، کانون‌های داخلی گرد و خاک فعال خواهند شد و وقوع پدیده گرد و خاک را در مناطق جنوبی و مرکزی استان را خواهیم داشت که ممکن است این پدیده در بعد از ظهر پنجشنبه به شمال استان سرایت پیدا کند.

بهادری اظهار داشت: همچنین بعد از ظهر پنجشنبه شاهد بارش‌های نسبتا شدید، ‌رعد و برق، در ارتفاعات استان و شرق خواهیم بود و ممکن است در ارتفاعات دهدز و منگشت شاهد بارش برف نیز باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: در ارتفاعات زاگرس احتمال بارش‌های شدید و بالای 30 میلی‌متر وجود دارد ولی به دلیل اینکه در آن منطقه، ایستگاه‌های هواشناسی نداریم، نمی‌توانیم میزان بارش‌های این منطقه را ثبت کنیم.

کورش بهادری ادامه داد: روز جمعه جریانات تغییر می‌کنند و بادهای شمالی شدید منجر به گرد و خاک از کشور عراق خواهد شد. همچنین کاهش 6 تا 7 درجه‌ای هوا تا یکشنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: طی روز جمعه تا یکشنبه شاهد کاهش شدید دما هستیم و در مناطق شمالی و شرقی استان مثل دزفول، دهدز، ایذه، شوش و گتوند دمای سطح خاک به صفر یا کمتر از آن می‌رسد که ممکن است این پدیده برای کشاورزان موجب مشکلاتی شود لذا توصیه می‌کنیم سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان جهت پیشگیری از سرمازدگی یا ایجاد مشکل برای محصولات کشاورزان، توصیه‌های لازم را ارائه دهند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طی روزهای جمعه و پنجشنبه خلیج فارس مواج است که لازم است اداره‌کل دریانوردی توصیه‌های لازم را به قایقرانان اعلام کنند.

بهادری عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته بهبهان با 28 درجه سانتی‌گراد و تاراز با 3 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند.

تغییرات دمای امروز اهواز نیز بین 8 تا 26 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

انتهای پیام/و


باران ، برف، باد و گرد و خاک در راه خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.