ضر‌غامی در آئین بزرگداشت روز دانشجو:

استکبارستیزی؛ ماهیت حماسه ۱۶ آذر/ امروز در همه جبهه‌های نبرد با آمریکا پیروز میدان هستیم

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در همه جبهه‌های نبرد با آمریکا پیروز میدان هستیم.

ماهیت حماسه ۱۶ آذر، استکبارستیزی و مقابله با آمریکاست/ امروز در همه جبهه‌های نبرد با آمریکا پیروز میدان هستیمبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عزت‌الله ضر‌غامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در مراسم آئین بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: 16 آذر ماهیتی ضد استکباری و ضد آمریکایی و عدالت‌خواهانه دارد که به نام روز دانشجو نام‌گذاری شده است که متاسفانه در بعضی از تجمع های دانشجویی با تفکرات مختلف در این سال‌ها اشاره‌ای به استکبار مقابل آمریکا نشده است.

وی خاطر نشان کرد: جای تعجب داشت که رئیس جمهور مراسم روز دانشجوی امسال را مانند سال‌های گذشته در دانشگاه‌های مطرح تهران برگزار نکردند اما به نظر می‌‌رسد می‌تواند از جنبه‌ای دیگر مثبت باشد، می‌توانست هم در سیستان و بلوچستان و هم در تهران مانند سال‌های گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شود و او ناظر و شاهد انتقادات به حرف‌های اصلاح‌گرایانه دانشجویان انقلابی باشند.

جنبش دانشجویی کارهای بزرگی کرده است

ضر‌غامی در ادامه گفت: دلیل نامگذاری این روز این است که وقتی کودتای ننگین 28 مرداد صورت گرفت و مرحوم مصدق با ساده‌لوحی و ساده‌ اندیشی فکر می‌کرد می‌تواند با آمریکا در مقابل انگلیس بایستد در حالی که ماهیت آمریکا زود روشن شد و با خرج کردن 10هزار دلار و ریختن اراذل و اوباش تهران به خیابان‌ها و پشتیبانی ارتش با تانک‌ها انقلاب مردمی را سرنگون کردند و باعث شدند این انقلاب مردمی به شکست منجر شود. آمریکا بلافاصله به مدت چهار ماه ( از مرداد تا آذر) رئیس جمهور آمریکا برای سر در آوردن از اوضاع ایران و کودتای صورت گرفته معاون خود نیکسون‌ را به ایران فرستاد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شاه می‌خواست در دانشگاه تهران به نیکسون‌ دکترای افتخاری دهد که در آن روز دانشجویان با اعتراض خود وارد دانشگاه شدند و سربازان و گاردی‌ها دانشجویان را به رگبار بستند که در آن روز سه نفر در دانشکده فنی به شهادت رسیدند و خون پاک این سه شهید باعث شد این روز به نام آنها ثبت گردد.

وی گفت: جنبش دانشجویی در این سال‌ها در سه امر خدمت و جنبش دانشجویی مانند جهاد سازندگی، در حوزه دشمن‌شناسی مانند تسخیر لانه جاسوس و در بعد فرهنگی مانند علم و فناوری که دغدغه رهبری است در زمینه علم و فناوری پیشگام بوده‌اند.

وی با اشاره به دانشجویان گفت: ببینید در طول این سه دهه چقدر در ایستادگی در مقابل آمریکا موفق بوده‌ایم. یکی از گروه‌هایی که باید صریح در مقابل این جریان بایستد شما دانشجویان هستید؛ برای آحاد مردم ایران این امری روشن است که آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست. اخیرا در گزارش 2016 HDI(شاخص توسعه نیروی انسانی) یونسکو که معیارش 100 واحد است و شامل عواملی چون امید به زندگی، آموزش و پرورش، حوزه سلامت و غیره است، ایران در رتبه 78 قرار دارد، به همین علت است که دشمنان ما نمی‌توانند این موفقیت‌ها را ببینند، پس آنها سیاه جلوه می‌دهند که نشان دهنده روحیه ضد‌انقلابی آنهاست.

ضرغامی‌ در پایان گفت: جنبش دانشجویی کارهای بزرگی کرده است و شما دانشجویان هم امروز باید کارهای بزرگی انجام دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.