حمل و نقل کالا؛

افزایش ۲۰ درصدی حمل و نقل کالا در لرستان

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: هشت ماهه امسال میزان بار جابجاشده از طریق ناوگان حمل و نقل لرستان با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی ملکی صادقی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بالغ بر چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۵۷۹ تن انواع کالا توسط ناوگان حمل بار استان جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با سه میلیون و ۴۱۵ هزار و ۴۱۴ تن، رشدی معادل ۲۰ درصد را نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه تعداد بارنامه‌های صادر شده استان در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است، افزود: این درحالیست که تعداد بارنامه‎های صادر شده از ۲۷۲ هزار و ۲۸۶ فقره در هشت ‎ماهه ۹۵ به ۳۱۶ هزار و ۹۹۷ فقره امسال  رسیده است.

ملکی صادقی با ابراز نارضایتی از وضعیت اشتغال در بخش ناوگان حمل کالا استان اضافه کرد: متاسفانه علیرغم افزایش میزان بار در سال جاری، شاهد کاهش ۱۱ درصدی تعداد رانندگان شاغل در این بخش هستیم به طوری که تعداد اشتغال رانندگان ناوگان باری از ۱۷ هزار و ۵۸۸ نفر در هشت ماهه ۹۵ به ۱۵ هزار و ۷۰۲ نفر امسال کاهش یافته است.

وی یادآور شد: یکی از دلایل عمده این کاهش اشتغال، فرسودگی ناوگان است که نسبت به سال قبل هیچ‌گونه تغییری از نظر متوسط عمر ناوگان نداشته‌ایم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در حال حاضر عمر متوسط ناوگان حمل و نقل کالای استان ۱۴.۹۱ سال است که فاصله چندانی با میانگین کشور ندارد به عبارتی فرسودگی ناوگان بار در سراسر کشور وجود دارد و تنها مختص لرستان نیست.

وی اظهار کرد: درصورت تمایل شرکت‌های حمل و نقل بار و رانندگان این بخش به نوسازی وسایل نقلیه خود می‌توانند از تسهیلات با نرخ سود پایین بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/م

حمل و نقل کالا در لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار