در اقدام متقابل؛

روسیه دو رسانه وابسته به دولت آمریکا را عوامل خارجی اعلام کرد

روسیه در اقدام متقابل علیه فشار‌های غیرموجه واشنگتن بر رسانه‌های این کشور، دو رسانه وابسته به دولت آمریکا را «عوامل خارجی» معرفی کرد.

روسیه دو رسانه وابسته به دولت آمریکا را عوامل خارجی اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از رویترز، دولت روسیه روز سه شنبه در اقدام متقابل علیه فشار‌های غیرموجه واشنگتن بر رسانه‌های این کشور و با هدف ایجاد مانع بر سر فعالیت‌های دو رسانه وابسته به دولت آمریکا به نام‌های «رادیو اروپای آزاد» (Radio Free Europe/Radio Liberty) و «صدای آمریکا» (Voice of America)، این دو رسانه را «عوامل خارجی» معرفی کرد.

این اقدام روسیه علیه دو رسانه آمریکایی احتمالاً روابط تیره مسکو- واشنگتن را بیش از پیش با چالش مواجه ساخته و تاحدودی مسکو را از اتهاماتی مبنی بر مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مبرا می‌سازد.

مقامات اطلاعاتی آمریکا مسکو را به بهره گیری از رسانه‌های روسیه برای تأثیرگذاری بر رأی دهندگان آمریکا متهم می‌نمایند. ماه میلادی گذشته شبکه رادیویی و تلویزیونی «راشا تودی» (RT) با اکراه درخواست واشنگتن را برای ثبت یک وابسته مستقر در آمریکا تحت عنوان یک «عامل خارجی» پذیرفت.

مقامات کرملین این اقدام دولت آمریکا را حمله به آزادی بیان دانسته و می‌گویند که قانون جدید رسانه‌ای روسیه مبتنی بر مقابله به مثل است.

وزارت دادگستری روسیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای که بر روی تارنمای خود قرار داد، اعلام کرد که این وزارتخانه به طور رسمی فعالیت دو رسانه وابسته به دولت آمریکا (رادیو اروپای آزاد و صدای آمریکا) و هفت رسانه خبری روسی زبان- تحت اداره و مدیریت رادیو اروپای آزاد- را در راستای «ایفای نقش عوامل خارجی» اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

روسیه دو رسانه وابسته به دولت آمریکا را «عوامل خارجی» خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار