مقام دوما روسیه: این کشور هرگز تلاش نکرده است در انتخابات آمریکا دخالت کند

کنستانتین کاساچف رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه گفت کشورش هرگز تلاش نکرده است که در مبارزات انتخاباتی آمریکا دخالت کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، کنستانتین کاساچف رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه گفت: روسیه هرگز تلاش نکرده است که در مبارزات انتخاباتی آمریکا دخالت کند.

کاساچف گفت: من کاملا دچار حیرت شده ام، زیرا معتقدم نیستم که آقای فلین اقدامی غیرقانونی انجام داده باشد. او با یک سفیر مرتبط بوده است و تلاش کرده است که با مسکو تماس بگیرد. این تماس در جهت تقویت منافع آمریکا بوده است. به نظرم این اقدامی درست و منصفانه بوده است. من نمی‌دانم چرا او از ابتدا تمامی واقعیت را نگفته است.

وی افزود: من در جایگاهی نیستم که از جانب آقای کیسلیاک صحبت کنم، اما من می‌توانم به شما بگویم که او هم کاملا از این اقدام حیرت زده شده است، زیرا او نمی‌تواند این موضوع را درک کند. او خودش هم نمی‌تواند این موضوع را درک کند که چرا آقای فلین از ابتدا این اقدامات را انجام داده است. می‌توان گفت که مذاکرات بی ضرر بوده اند. آن‌ها هیچ اقدامی برای دخالت در امور داخلی آمریکا انجام نداده اند. این یک ارتباط حرفه‌ای بین دو فرد حرفه‌ای بوده است.

رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در ادامه گفت: ما هیچ نگرانی درباره پرونده آقای فلین و اینکه وی بخواهد حقیقت را بگوید نداریم. ما کاملا در امنیت قرار داریم. روسیه هرگز تلاش نکرده است که در پویش انتخاباتی آمریکا دخالت کند. به هر حال باید توجه داشت که تماس‌های تلفنی بین آقای فلین و آقای کیسلیاک یک روز پس از برگزاری انتخابات انجام شده است. در هر حالتی در آن لحظه این موضوع هیچ تاثیری بر روی پویش انتخاباتی نداشته است و این مبارزات در آن لحظه به پایان رسیده بود.

وی گفت: معتقدم که هم اکنون روسیه به موضوعی در مباحث داخلی حزب بازنده انتخابات و برنده آن در آمریکا بدل شده است. معتقدم که بسیاری از افرادی که عضو دو حزب عمده آمریکا و خواهان برکناری ترامپ از قدرت هستند از موضوع روسیه به منظور حملات بیشتر ضد وی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

به گفته کنستانتین کاساچف روسیه تلاش نکرده است در انتخابات آمریکا دخالت کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار