۷ راز سودمند که در ورزش‌های قدرتی نهفته است

ورزش های قدرتی نیز به همان اندازه تمرینات هوازی، نقش کلیدی در کاهش وزن و رسیدن به اهداف تناسب اندام دارند.

۷ راز سودمند که در ورزش‌های قدرتی نهفته استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،انجام تمرینات هوازی در کنار ورزش های قدرتی می تواند در کمترین زمان فواید شگفت انگیز خود را نشان دهد:

دوران سالمندی آسان تر: ورزش قدرتی باعث تقویت استخوانها شده٬ متابولیسم را افزایش داده٬ عضلات را حفظ کرده و استرس را در بدن کاهش می دهد٬ ضمن این که باعث می شود که فرد دوران کهنسالی راحت تری را تجربه کند.

افزایش توان ورزشی: ورزشهای قدرتی٬ نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی میشوند٬ بلکه سرعت٬ چالاکی و انعطاف بدن را هم افزایش می دهند و همه اینها برای انجام سایر ورزشها مثل دویدن و سایر ورزشهای استقامتی نيز مفيد و ضروری هستند.


بیشتر بخوانید:نتایج کاهش وزن روی سلامت بدن


پیشگیری از پوکی استخوان: نگرانی از پوکی استخوان باعث میشود که به سراغ مصرف لبنيات برویم اما پیشنهاد موثر این است که در کنار مصرف لبنيات٬ حتما وزنه هم بزنيد زیرا این کار٬ تراکم استخوانها را به شکل باورنکردنی زیاد می کند.

۷ راز سودمند که در ورزش‌های قدرتی نهفته است

افزایش متابولیسم: خيلی از ما فکر می کنيم که ورزش هوازی باعث چربی سوزی زیاد میشود اما در واقع اگر عضلات بدن ما متراکمتر باشند٬ چربی بيشتری می سوزانيم و حتی در زمان خواب و نشستن هم چربی سوزی ما ادامه پيدا می کند.

افزایش کیفیت خواب: وقتی که متابوليسم بالا باشد و سطح انرژی بدن در وضعيت مناسبی قرار داشته باشد٬ خواب بسيار راحت تری هم خواهيم داشت. البته سعی کنيد که در زمانهای نزدیک به زمان خواب٬ ورزش قدرتی انجام ندهيد چون ممکن است که برعکس عمل کند.

افزایش اعتماد به نفس: یکی از مهمترین اثرات ورزشهای قدرتی٬ اثرات مثبتی است که بر روی روح و روان ما برجای می گذارد. ورزشهای قدرتی به ما کمک میکنند که هم تناسب اندام داشته باشيم و هم احساس درونی ما بهتر باشد.

۷ راز سودمند که در ورزش‌های قدرتی نهفته است

افزایش سلامتی عمومی بدن: گرچه هدف بسياری از افراد از انجام ورزش قدرتی این است که تناسب اندام داشته باشند اما مهمترین دستاورد ورزش قدرتی٬ سلامتی و احساس زنده بودن است. ورزشهای قدرتی در درازمدت باعث ایجاد تغييرات بسيار ارزشمندی در ما میشوند. علاوه بر زیبایی بدن٬ افزایش انرژی٬ خواب بهتر٬ حتی زندگی زناشویی بهتر٬ همگی از دستاوردهای ورزش قدرتی برای جسم و روح هستند.

منبع:آوای سلامت

انتهای پیام/

بنا به ۷ دلیل سلامتی، ورزش های قدرتی را فراموش نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار