همایش بزرگ مشق صلوات در فرهنگسرای بهاران برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن خجسته میلاد حضرت رسول اکرم (ص) عبارت شریفه «صلوات» توسط هنرمندان خوشنویس نگارش شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با فرا رسیدن فرخنده میلاد خاتم‌النبیین حضرت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع)، سومین همایش بزرگ «مشق صلوات» با هنرنمایی اساتید و هنرمندان خوشنویس کشور و با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر محسنی شهردار منطقه 17 ، استادان کیخسرو خروش و عبدالصمد صمدی در فرهنگسرای بهاران برگزار شد.

مهدی تقی‌نژاد رئیس فرهنگسرای بهاران، در این باره در گفتگو با خبرنگار  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: هرسال در شب میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ورکشاپ گروهی «مشق صلوات» با حضور 300 تن از خوشنویسان خوش ذوق و توانمند کشور برپا و در این گردهمایی عبارت شریفه صلوات با خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشی‌خط تحریر می‌شود.

وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی و هدف از برپایی این همایش گفت: جلب توجه هنرمندان به فضیلت ذکر صلوات، افزایش مهارت آنان در نگارش این عبارت با ترکیبی متفاوت و خاص و ترویج فرهنگ خوشنویسی صلوات از اهداف این برنامه است که در هر دوره  از طریق تبلیغات محیطی، نشریات و خبرگزاری ها، هنرمندان سراسر کشور مطلع شده و در مراسم حضور می یابند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 17 ، ضمن تقدیر از حمایت های سازمان فرهنگی هنری در برگزاری این همایش بیان کرد: خوشبختانه در هر مناسبتی که همایش خوشنویسی برپا شده است، هنرمندان حضور چشمگیر و فعال داشته اند و همایش مشق صلوات نیز پس از گذشت سه دوره ارتقای کمی و کیفی داشته است. خوشنویسان با علاقه وافر در این برنامه حاضر و آثار بدیع خلق می‌کنند. اگر حمایت های دیگر نهاد و سازمان‌ها بیشتر شود، استانداردهای جشنواره نیز بیش از پیش رعایت و منجر به جلب رضایت عمومی می‌شود. 

رئیس فرهنگسرای بهاران در پایان از داوری آثار خبر داد و گفت: آثار تولیدی این ورکشاپ توسط استادان خوشنویس بررسی و جوایز در سه بخش اساتید، برگزیدگان و شرکت کنندگان، در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.