ادعای سخنگوی کاخ‌ سفید: ترامپ به روند صلح خاورمیانه متعهد است!

سخنگوی کاخ‌ سفید در جمع خبرنگاران ادعا کرد رئیس جمهور آمریکا همچنان به روند صلح خاورمیانه متعهد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی آی24، در پی تظاهرات معترضان به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، روز شنبه کاخ سفید درخواست «آرامش و تعادل کرد.»

راج شاه، سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت ترامپ از همه طرف‌ها درخواست کرده است «به گونه‌ای رفتار کنند که برای صلح، سودمند باشد.» و ابراز امیدواری کرده است «صدای بردباری بر نفرت‌افروزان» پیروز شود.

روز جمعه و شنبه، ده‌ها تظاهرات در سراسر منطقه در اعتراض به تصمیم جنجالی ترامپ درباره قدس برگزار شد. تظاهرکنندگان در کشورهایی مانند ترکیه، مالزی، اندونزی، پاکستان، مصر در تظاهرات «روز خشم» شرکت کردند و پرچم‌ آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

راج شاه گفت رئیس جمهور آمریکا از برگزاری این تظاهرات اطلاع دارد و به طور کامل به پیامدهای اقدامات خود آگاه است.

با این‌حال، راج شاه افزود کاخ سفید همچنان معتقد است اتخاذ این تصمیم، صحیح بوده است و ترامپ همچنان به روند صلح خاورمیانه متعهد است.

با این‌حال، اقدام ترامپ، تعهد (ادعایی) آمریکا نسبت به روند صلح خاورمیانه را با پرسش‌هایی روبرو می‌کند. بسیاری از ناظران معتقدند این اقدام رئیس جمهور آمریکا، راهکار تشکیل دو کشور مستقل را «به کلی نابود کرده است» و احتمال ایفای نقش آمریکا به عنوان میانجی در حل این مسئله را از میان برداشته است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پس از سخنرانی ترامپ گفت: «این اقداماتِ غیرقابل قبول و اسفناک، به عمد تمام تلاش‌ها برای صلح را تضعیف می‌کند.»

انتهای پیام/

 

تعهد ادعایی آمریکا به برقراری صلح در خاورمیانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار