نیاز به اعتبار برای کانال های آبیاری در بند خاکی میاندشت

مدیرکل امورعشایر استان خراسان شمالی گفت : برای خط انتقال و احداث کانال های آبیاری و زه کشی در بند خاکی میاندشت شهرستان اسفراین 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدرضا قلی پور مدیرکل امور عشایر استان خراسان شمالی گفت : در سال جاری 50 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بند خاکی و خط انتقال در میاندشت اسفراین ابلاغ شده است که در صورت تخصیص اعتبار عملیات بند خاکی به اتمام می رسد.

وی با بیان این که بعد از بهره برداری از بند خاکی 800 هکتار از اراضی ملی میاندشت شهرستان اسفراین که مستعد کشاورزی هستند به عشایر واگذار می شود، افزود : 120 خانواده عشایری در این سایت اسکان می یابد.

قلی پور با اشاره به این که هم اکنون بند خاکی میاندشت اسفراین 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهارکرد: اسکان عشایر دراین سایت، با ایجاد یک بند خاکی برای ذخیره روان آب و سیلاب منطقه به حجم 11 میلیون مترمکعب در حال اجرا است.

وی بیان کرد : تاکنون برای اسکان عشایراستان در بند خاکی میان دشت اسفراین بیش از 160 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود : هم اکنون سه منطقه اسکان عشایری در استان خراسان شمالی در دست مطالعه و اجرا است که بزرگ ترین پروژه متعلق به بند خاکی میاندشت اسفراین است.

وی در خصوص سایت دوین در شهرستان شیروان گفت: اکنون 12خانوار در این سایت مستقر هستند.

گفتنی است : در استان خراسان شمالی پنج هزار و 350 خانوار عشایری با جمعیت 30 هزار و 300 نفر و با 750 هزار راس دام زندگی می کنند.

انتهای پیام/آ

احداث کانال های آبیاری در بند خاکی میاندشت  شهرستان اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.