مرمت 300 کیلومتراز ایلراه های عشایر خراسان شمالی

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: بیش از 300 کیلومتر از ایلراه های عشایری استان خراسان شمالی در شش ماهه امسال تیغ زنی و مرمت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ محمدرضا قلی پور مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی اظهارکرد: بیشترین اقدامات انجام شده در زمینه تیغ زنی و مرمت ایلراه ها در شهرستان های مانه وسملقان، راز و جرگلان و بخشی نیز در میاندشت اسفراین بوده است.

وی درباره خرید نهاده های دامی اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از 70 هزار تن نهاده های دامی شامل کنسانتره، جو و سبوس توسط اتحادیه و تشکل های عشایری خریداری و در انبارها ذخیره شده و بخشی نیز با قیمت مناسب در اختیار جمعیت عشایری قرار گرفته است.

قلی پور گفت: یک اتحادیه و چهارتشکل عشایری در خراسان شمالی به خانواده های عشایر خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه 35 درصد از تولید صنایع دستی در کشور توسط عشایر خراسان شمالی انجام می شود .اظهارکرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، این اداره کل در نظر دارد تولید صنایع دستی زنان عشایر را در طول برنامه ششم توسعه سالانه به 10 هزار متر مربع افزایش دهد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی عنوان کرد: صنایع دستی می تواند علاوه بر افزایش درآمد و ارزش افزوده به عنوان فرهنگ اصیل در حوزه عشایر حفظ شود.

وی گفت: برای حمایت از بازاریابی جمعیت عشایر شرکت تعاونی صنایع دستی زنان در شهرستان شیروان راه اندازی شده است و محصولات تولیدی عشایر را در بازار فروش و نمایشگاه ها عرضه می کند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/آ

35 درصد از تولید صنایع دستی در کشور توسط عشایر خراسان شمالی انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.