حجم پرونده های دستگاه قضائی با جمعیت تناسب خوبی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه جایگاه دستگاه قضایی یک جایگاه ارزشی، دینی و الهی است،گفت: قضاوت یک امر مهم در امامت جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان صبح امروز در دیدار رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان گفت :هر چه فاصله زمانی رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی کمتر شود، مردم طعم عدالت را بهتر خواهند ‌چشید.

وی خطاب به قضات گفت: شما به افرادی کمک می‌کنید که مظلوم هستند و دفاع از مظلوم ریشه دینی، مذهبی و ارزشی دارد و جایگاه قضاوت مانند محراب عبادت است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به سابقه نجابت و دیانت کرمانی‌ها، تصریح کرد: با این وجود آمارها بیانگر این موضوع است که حجم پرونده های دستگاه قضائی با جمعیت تناسب خوبی ندارد

امام جمعه کرمان اظهارکرد: نقش فهم قاضی در تشخیص جرم برجسته است و هنگامی که قاضی باطرفین دعوا صحبت می‌کند بسیاری مسائل را می‌تواند متوجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت:باید مکانیزمی درست شود که از تجربه،دانش وظرفیت قضات توسط دستگاه‌های مختلف در امر پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده گردد.

انتهای پیام/ی

مردم طعم عدالت را با کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها خواهند چشید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار