نباید از ظرفیت عظیم رسانه ای غافل شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: معاونت فرهنگی قوه قضائیه برنامه مدونی را برای ارتباط با اصحاب رسانه و دستگاه قضایی در سطح ملی تدوین کند .

نباید از ظرفیت عظیم رسانه ای غافل شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان روز سه شنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضایی استان کرمان افزود: تجربه نشان داده بسیاری از تحولات اجتماعی و فرهنگی که به تحولات بنیادین انجامیده، ناشی از قدرت و ظرفیت رسانه ها بوده است.


وی با تاکید بر اینکه رسانه در تمام شئونات زندگی انسان تاثیرات عمیقی داشته و دارد ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که رسانه ها عاملی کارآمد و سرنوشت ساز در انتخاب های افراد به شمار می روند.


وی اظهار کرد: یکی از شاخص های قدرت و منابع ارزشمندی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه دینی ما در اختیار دارد، ظرفیت عظیم رسانه ای است و نباید از این ظرفیت غافل شد زیرا غلفت از آن هزینه زیادی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.


وی گفت: باید تمام توان را به کار گرفت تا این ظرفیت رسانه ای را حفظ کرد و ارتقاء بخشید و در این مسیر قدردان فرهیختگان، اندیشه ورزان و اهالی قلم باشیم.


موحد افزود: باور بر این است که توانمندی و ظرفیت رسانه های کشور در حدی است که می تواند در عرصه قضا و عدالت گامهای بسیار بزرگی را بردارد و بسیاری از چالش هایی که امروز دستگاه قضایی کشور با آنها مواجه است را حل و فصل کند.


وی گفت: امروز اگر دغدغه پایداری امنیت کشور، دغدغه نظم عمومی را داریم و به دنبال اعاده نظم هستیم و اگر دغدغه نرخ بالای جرائم و دعاوی را داریم و می خواهیم در زمینه پیشگیری موفق بوده و با کاهش دعاوی روبرو شویم و اگر می خواهیم با آسیب های اجتماعی مقابله کنیم و آنها را کاهش دهیم باید بهره گیری از توانمندی و ظرفیت عظیم رسانه ها را در دستور کار خود قرار دهیم و در راستای یک تعامل هدفمند این موارد را دنبال کنیم.


رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: برقراری ارتباط سازنده و تعامل 2 جانبه بین دستگاه قضایی باید دارای ویژگی هایی از جمله استمرار، برنامه ریزی ریزی، هوشمند و هدفمند باشد.


وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه استان کرمان از درک و بصیرت بالایی برخوردار هستند ادامه داد: اصحاب رسانه در زمانهای حساس از جمله در زمان انتخابات با فهم و درایت بالای خود کمک کرده، حرمت قلم را نگه داشتند، جایگاه رسانه ارتقاء یافت و آرامش و وحدت جامعه نیز حفظ شد.


رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: اصحاب رسانه کرمان حقیقتا افرادی نجیب، پرتلاش و سخت کوش هستند که در این عرصه با مجاهدت و تلاش به پیش می روند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: رسانه ها و مطبوعات استان کرمان همکاری و تعامل بسیار خوبی با دستگاه قضایی استان کرمان داشته اند.


محمدرضا علیزاده افزود: برگزاری این جشنواره به عنوان اولین جشنواره مطبوعات با موضوع قضایی حاکی از نگاه دو سویه و دو طرفه بین شورای قضایی استان با رسانه ها است.


وی با تاکید بر اینکه تعامل دستگاه قضایی استان کرمان با رسانه همواره به شکلی مناسب، مثبت و سازنده است تصریح کرد: برگزاری این جشنواره گواه بر تعامل موجود بین دستگاه قضایی و رسانه ها از یک سو و نگاه مثبت دستگاه قضایی استان به جایگاه رسانه ها از سوی دیگر است.


وی اظهار کرد: بخش عمده آرامش موجود در استان کرمان نتیجه رفتار حرفه ای اصحاب رسانه و اهالی قلم است.


علیزاده یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 340 نشریه و پایگاه اطلاع رسانی در استان کرمان فعالیت دارند.


در مجموع 57 رسانه از رسانه های این استان یکهزار و 930 اثر خود را به جشنواره قلم و عدالت ارسال کرده اند.


آئین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضایی استان کرمان هم اکنون در تالار اداره برق استان کرمان با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/س



لزوم تدوین برنامه مدون ملی ارتباط قوه قضائیه و اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار