اسپوتنیک گزاش داد:

ورود روسیه به عرصه مبارزه با تروریسم باعث موفقیت این کشور در بازار تسلیحاتی جهان شد

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی به تحلیل روند افزایشی فروش شرکت‌های تسلیحاتی روس در جهان پرداخت.

گزارش اسپوتنیک: مسکو در بازار فروش تسلیحات پیشتاز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسپوتنیک در گزارشی نوشت: موسسه تحقیقاتی صلح بین المللی «استکهلم» اعلام کرد فروش تسلیحات روسیه در سراسر جهان در سال 2016، 3.8 درصد افزایش یافته است. «آندری کوشکین»، تحلیلگر نظامی روسی در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت تشکیل ائتلاف روسی-سوری برای شکست گروه تروریستی داعش باعث موفقیت روسیه در بازار تسلیحاتی جهانی شد.

کوشکین گفت با اینکه صنعت دفاعی روسیه در دهه 90 دوران بسیار دشواری را داشت، توانست مشکلات را پشت سر بگذارد و در زمینه تولید سلاح به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند. او در این باره اظهار کرد: «به نظر من اگر شرایط و سیاست توسعه‌ای مناسبی برای صنعت دفاعی و نیروهای مسلح روسیه وجود داشته باشد؛ موفقیت کشورمان و تقاضا برای سلاح های آن پایدار خواهد ماند. همچنین امنیت ملی کشورمان هم افزایش می‌یابد».

به گفته این تحلیلگر نظامی موفقیت در این زمینه به یکباره اتفاق نمی‌افتد و باید پیشرفت کیفیتی و کمیتی به تدریج محقق شود.

گزارش موسسه استکهلم نشان داد که شرکت‌های روسی رتبه سوم را در قراردادهای دفاعی در جهان دارند. از نظر کوشکین افزایش تقاضا برای سلاح‌های روسیه کاملا توجیه پذیر است چون این کشور توانست داعش را که بزرگترین گروه تروریستی جهان است، شکست دهد. از دیدگاه کوشکین روسیه رویکردی جامع در توسعه سلاح ها و تجهیزات نظامی دارد و روند بازار را تعیین می‌کند.

گزارش «SIPRI Top 100» نشان می‌دهد که تجارت جهانی سلاح پس از کاهش مداوم در پنج سال در حال افزایش است: تجارت سلاح نسبت به سال گذشته 1.9 درصد افزایش یافته و به 374.8 میلیارد دلار رسید. قابل ذکر است که تجارت سلاح از سال 2002 تاکنون 38 درصد افزایش یافته است. صنعت نظامی آمریکا با فروش 217.2 میلیارد دلاری رتبه نخست در سال 2016 را دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد فروش سلاح شرکت‌های آمریکایی در پی عملیات نظامی آمریکا در خارج از مرزهایش و فروش سلاح به دیگر کشورها، 4 درصد در سال 2016 افزایش داشته است.

فروش سلاح شرکت‌های اروپای غربی در سال 2016 طبق الگوی همیشگی 0.2 درصد افزایش داشت و به 91.6 میلیارد دلار رسید. این در حالی است که انگلیس و آلمان به ترتیب 2 و 6.6 درصد افزایش فروش داشتند. فروش کلی پیمانکاران دفاعی روسیه در سال 2016 به 26.6 میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/

 

پیشتازی مسکو در بازار فروش تسلیحات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار