ویژگی شهدا؛

ولایتمداری و ترویج گفتمان ولایت ویژگی شهدا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: مسئولین هر چه دارند به برکت خون شهداست، اما برخی از مسئولین حتی یک بار هم در این یادواره‌ها شرکت نمی‌کنند در حالی که هر چه داریم از خون شهداست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ مجید سوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد در یادواره شهید مهدی فطرس، آبروی محله که در خیابان شریعتی بروجرد برگزار شد با اشاره به عدم حضور مسئولین در یادواره‌های شهدا گفت: جای مسئولین در این یادواره‌ها واقعا خالیست، مسئولینی که هر چه دارند به برکت خون شهداست، اما در این یادواره‌ها شرکت نمی‌کنند.

 وی اضافه کرد: برخی از مسئولین حتی یکبار هم در برگزاری یادواره‌های شهدا حضور نمی‌یابند و این نشان می‌دهد که برخی از مسئولین فراموش کرده اند که مسئولی در نظام جمهوری اسلامی هستند و در برابر خون شهدا باید پاسخ دهند.

 سرهنگ سوری اظهار داشت: با حضور در یادواره‌های شهدا سنجی از رفتار و کردار خود را می‌توان ارزیابی کرد، گرچه شهدا به برگزاری یادواره‌ها نیاز ندارند، اما همه ما نیازمند هستیم تا در این مراسم شرکت کنیم و بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

 وی با اشاره به اهداف شهدا افزود: شهدا در لبیک به ندای امام (ره) در دفاع از وطن ایستادند و امام (ره) در نامه‌ای فرمودند که خون شهدا برای ابد، درس مقاومت می‌دهد به طوری که امروز بسیاری از جوانان در مقابل جبهه استکبار مقاومت می‌کنند و جبهه مقاومت به برکت خون شهداست که پیروزی‌هایی را به دست می‌آورد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: شهدا خصوصیات زیادی داشتند که به مقام شهادت نائل آمدند به طوری که ساده زیستی، بصیرت و ولایتمداری از مهمترین صفات شهداست که مسیر را به خوبی تشخیص دادند و در این مسیر حرکت کردند و به شهادت رسیدند.

 سوری ولایتمداری و ترویج گفتمان ولایت را از ویژگی‌های شهدا برشمرد و گفت: یکی از مهمترین خصلت‌های شهدا ولایت پذیری بود و این مهم را همیشه در سرلوحه کار‌های خود قرار می‌دادند.

 وی بیان کرد: خستگی ناپذیری، مبارزه با فساد و تبعیض، مجاهدت، خدمت به مردم از دیگر ویژگی‌های شهدا بودند و شهدا بر این باور بودند که ما می‌توانیم و در طول ۸ سال جنگ تحمیلی نشان دادند که می‌توانند و سرانجام به پیروزی رسیدند.

 به گفته وی شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و برای ادای دین باید همه ما در مسیر شهدا حرکت کنیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم و اگر بتوانیم این ویژگی‌ها را در زندگی حاکم کنیم می‌توان در مسیر شهدا حرکت کنیم.

 سوری تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا را ضروری دانست و افزود: تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا درس مجاهدت و فداکاری را به ما می‌آموزد و نیاز است همه ما قدر خانواده‌های شهدا را بدانیم که جوانان خود را برای دفاع از اسلام، قران و وطن تقدیم کردند.

انتهای پیام/م

ویژگی شهدا ولایتمداری و ترویج گفتمان ولایت بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.