رئیس کل دادگستری فارس خبر داد؛

آزادی ۶۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در فارس

رئیس کل دادگستری فارس از آزادی ۶۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای امسال با جذب کمک‌های خیران در استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری فارس گفت: این افراد با جذب کمک‌های خیرین و پیگیری در جهت مصالحه و تخفیف از شکات از زندان آزاد شده اند که مدیریت این امر به نوبه خود کار بسیار بزرگ و اثرگذاری است و این پیگیری‌ها باید تداوم یابد.

وی افزود: کارگروه‌هایی در مجموعه قضایی استان تشکیل و پرونده‌های جرائم مالی و غیرعمد را بررسی و پیگیری می‌کنند و با تداوم این جلسات، فعالیت‌های ستاد دیه و اطلاع رسانی مناسب می‌توان زمینه فرهنگ سازی مناسب برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کرد.

القاصی مهر ادامه داد: افرادی هستند که به دلیل الزامات قانونی و به دلیل محکومیت‌های مالی، مهریه، نفقه و تصادف گرفتار زندان شده اند و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که خانواده‌های این افراد کمتر دچار آسیب شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: در حال حاضر هزار و ۲۳۲ نفر به جرم محکومیت‌های مالی و جرائم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند.

حیات الغیب افزود: از این تعداد ۲۳۶ نفر به جرم مهریه، ۸۲۱ نفر به دلیل محکومیت مالی، ۹۶ نفر به دلیل تصادف و ۵۲ نفر هم با حوادث کارگاهی مجرم شناخته شده اند.

استان فارس با همت خیران از نظر آزادی زندانیان و جذب خیران، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ر

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار