پایداری گاز شمال شرق در زمستان / رشد ۲۴ درصدی ذخیره سازی شوریجه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از پایداری تولید گاز در زمستان ۹۶ و تامین انرژی گاز طبیعی استان‌های شمال و شمال شرق کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مجید منبتی با اشاره به برودت هوا در آستانه فصل زمستان افزود: خوشبختانه با وجود تاسیسات ذخیره سازی شوریجه در منطقه عملیاتی خانگیران و ذخیره گاز طبیعی در هشت ماهه نخست سال، مشکلی به لحاظ تامین گاز طبیعی در فصل زمستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ذخیره سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه در سال ۹۵ به میزان یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون متر مکعب بوده است گفت: میزان ذخیره سازی گاز در هشت ماهه امسال به یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون متر مکعب رسید که نشان از رشد ۲۴ درصدی ذخیره سازی دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژادافزود : برنامه دریافت گاز ترش در سال ۹۶، به میزان هشت میلیارد و ۵۸ میلیون متر مکعب بوده که مقدار واقعی آمار تولید در هشت ماهه نخست ۹۶ به هشت میلیارد و ۴۷۵ مترمکعب رسیده است و نسبت به برنامه پنج درصد رشد را در هشت ماهه امسال نشان می‌دهد.

منبتی گفت: میزان گوگرد تولیدی این مجتمع طبق برنامه در سال جاری ۳۳۴ هزار تن بوده است که آمار تولید محصول گوگرد در هشت ماهه امسال به ۳۵۰ هزار و ۸۵۲ تن رسیده که نسبت به برنامه پنج درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام// م. ه.
 

پایداری گاز شمال شرق در زمستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.