افتتاح مدرسه چهار کلاسه خیری در روستای جوزدر نیکشهر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه خیری چهار کلاسه امروز در روستای جوزدر نیکشهر به بهره برداری رسید.

افتتاح مدرسه چهار کلاسه خیری در روستای جوزدر نیکشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  اظهار داشت: ساخت این مدرسه ماحصل همایش بانوان خیر مدرسه ساز سال گذشته استان است که با اعتبار افزون بر ۴۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

راشکی زیربنای این مدرسه را ۲۴۸ متر مربع ذکر کرد و گفت: این واحد آموزشی ۵۹ دانش آموز دختر را تحت پوشش قرارخواهد داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان همچنین از آغاز ساخت خوابگاه و سلف سرویس مدرسه شبانه روزی دخترانه شهرستان نیکشهر خبر داد و گفت: این طرح نیز به همت این خیر بزرگوار و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدرسه افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه گام بردارد این نهاد با وی همکاری می‌کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور ۵.۳۴ متر مربع و در این استان ۳.۱۱ متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضا‌های آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس هستیم.

وی گفت: ۱۸ هزار و ۹۳۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶ هزار و ۱۸۱ مورد آن نیازمند تخریب و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

 هم اینک بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۶ هزار و ۷۰۰ فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

انتهای پیام/ع

ساخت مدرسه خیری در  نیکشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار