رونمایی از مجموعه داستان‏ های نویسندگان جوان افغانستان در تهران

خانه ادبیات افغانستان، از سه مجموعه داستان، از جشنوارۀ قند پارسی و داستان نویسان جوان خود در حوزه هنری رو نمایی می‏ کند.

رونمایی از مجموعه داستان‏ های نویسندگان جوان افغانستان در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خانه ادبیات افغانستان، از سه مجموعه داستان، از جشنوارۀ قند پارسی و داستان نویسان جوان خود در حوزه هنری رو نمایی می‏ کند.

خانه ادبیات افغانستان، در محفلی از سه مجموعه داستانی نویسندگان جوان افغانستان به نام های «قصۀ زمان بیدار و آدم ‏ها خفته» «یک پیاله چای با آرزوهای کوچک» و «زادگاهم من زمین» را با حضور شاعران و جمعی از نویسندگان داستان‏ ها رو نمایی می‏ کند.

«قصۀ زمان بیدار و آدم‏های خفته» مجموعه  ای است از نویسندگان جوان افغانستان، که در کلاس ‏های داستانی خانه ادبیات آموزش داستان نویسی را آموخته ‏اند. این مجموعه را بانو تینا محمدحسینی گرد آوری کرده و توسط نشر تاک در کابل منتشر شده است.

«یک پیاله چای با آرزوهای کوچک» مجموعۀ است از داستان‏های برگزیدۀ ششمین جشنوارۀ قند پارسی، از داستان نویسان جوان افغانستان. این مجموعه را دکتر محمدصادق دهقان گرد آوری کرده و توسط نشر سورۀ مهر در تهران منتشر شده است.

«زادگاه من زمین» مجموعۀ است از نویسندۀ جوان افغانستان، سمیه سادات حسینی هنر آموز کلاس‏های داستان خانه ادبیات افغانستان. این مجموعه توسط نشر مهراندیش در تهران منتشر شده است.

همچنین در این محفل، به بهانۀ «شب چلّه» شاعران و نویسندگان افغانستانی شعر و داستان خواهند خواند.

این محفل ادبی با همکاری مرکز آفرینش ‏های ادبی حوزه هنری و بنیاد ادبیات شعر و داستانی ایرانیان برگزار می ‏شود.

این برنامه ‌روز پنج‌شنبه 30قوس/ آذر از ساعت 16 تا ۱8، در محل جلسات هفتگی خانه ادبیات افغانستان در حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر، سالن زنده‏یاد امیرحسین فردی برگزار می‌شود.

ورود برای عموم علاقه‌مندان به ادبیات و فرهنگ و هنر آزاد است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار