روشن شدن موتور تولید با نیاز سنجی

استاندار مازندران گفت: موتور اشتغال و تولید با نیاز سنجی در مازندران درست روشن می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد اسلامی استاندار مازندران درسفر به شرق استان در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بوم گردی و گردشگری باید در مناطق مستعد بالفعل شود، گفت: تناسب جمعیت شهری و روستایی، مطلوب‌ترین ترکیب جمعیتی است و نباید اجازه دهیم روستاییان بخاطر تنگی معاش و فقدان کار روستا‌ها را ترک کنند.

وی افزود: دولت تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار برای روستاییان در نظر گرفته که باید با جذب کامل آن به رونق اقتصادی روستا و تثبیت جمعیت در روستا‌ها کمک کرد.

استاندار مازندران با اشاره به این که مسیر حل مشکلات و توسعه شناسایی شود، گفت: سرمایه گذاران را باید جلب و تشویق کرد و هیچ کس حق ندارد مانع سرمایه گذاری بخش خصوصی شود.

اسلامی افزود: با راه اندازی سیستم تعاونی باید دست دلالان را از تولیدات روستایی قطع کنیم و دیگر ظرفیت‌های اشتغال روستایی را فعال نماییم تا اقتصاد روستا‌ها شکوفا و جمعیت روستایی تثبیت شود.

وی با بیان این که بهشهر و بندر امیرآباد یک نقطه از کریدور حمل و نقل شمال و جنوب هستند، تاکید کرد: با تقویت تولید سهم مازندران در کریدور حمل و نقل شمال - جنوب ارتقاء یابد.

استاندارمازندران بر توجه به دانشگاه‌ها و ظرفیت مشاغل مرتبط با حوزه آی تی تاکید کرد و افزود: دشمن همیشه در حال توطئه است لذا از القائات فضای مجازی نباید غافل شویم و از حریم خانواده‌ها باید صیانت کنیم.

اسلامی با تاکید بر این که توسعه باید درون زا باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی باید متناسب با مقتضیات شهرستان‌ها اجرا شود.

وی با بیان اینکه نیازمند افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی برای حضور در عرصه رقابت هستیم، افزود: نیروی کار باید با جدیت و غیرت کار کند، صاحبان سرمایه باید تشویق شوند و حقوق نیروی کار را رعایت کنند.

استاندار مازندران در این روز با جانباز سرافراز مدافع حرم سید جواد حسینی خلیلی دیدار و گفتگو و از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در حال احداث بهشهر بازدید کردند.

انتهای پیام/آ

نیازسنجی برای رونق تولید و اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار