امام مطرح کرد؛

پذیرش احداث خط ۷ مترو از لحاظ ایمنی اشتباه بود

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: از لحاظ ایمنی پذیرش احداث خط ۷ مترو اشتباه بود و مدیران باید پاسخگوی هدفشان از احداث این خط باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در مراسم بازدید شهردار تهران از خطوط 6 و 7 مترو تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: طی برنامه فشرده برای تکمیل 10 کیلومتر اول خط ۶ مترو، تا آخر اردیبهشت ماه آن را به بهره برداری می‌رسانیم.

امام عمده نواقص خط ۶ و ۷ مترو را بحث ایمنی دانست و افزود: باید به هواساز‌های مترو و بحث سیگنالینگ رسیدگی شود.

وی در خصوص تکمیل خط ۷ مترو گفت: ۳۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات ایمنی و سیگنالینگ اعتبارات لازم داریم و در تصمیم گیری‌های آتی منوط بر افزایش ظرفیت‌های مالی امکان افزایش ایستگاه‌های خط ۷ مترو وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص خط ۶ مترو گفت: مسیر اصلی خط ۶ مترو 32 کیلومتر است و توسعه بخش جنوبی آن هم از دولت آباد شروع شده و تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه دارد که تا آخر سال ۹۷ وارد مدار می‌شود. برای 10 کیلومتر اول این خط ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است و برای کل خط 2 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

امام گفت: نیت از احداث خط ۷ مترو هرچه بوده است، مدیران وقت باید پاسخگو باشند، اما طی بررسی‌های صورت گرفته ریسک بالایی داشته، چرا که از لحاظ ایمنی پذیرش آن درست نبوده و درحال حاضر تمهیداتی از جمله سیگنالینگ در حال اجرا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار