معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مطرح کرد؛

اساسنامه اتحادیه تادا به زودی تصویب می‌شود/ دانشگاه سرمایه آفرین است

غفاری گفت: به زودی اساسنامه اتحادیه تادا تصویب می‌شود و در حال پیگیری است.

اساسنامه اتحادیه تادا به زودی تصویب می‌شود/ دانشگاه سرمایه آفرین استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا‌ غفاری معاون فرهنگی‌ و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ در نشست خبری تشریح‌ فعالیت‌ها و تبیین‌ برنامه‌های آتی و پیش روی معاونت فرهنگی و اجتماعی‌ که صبح امروز در سالن سعدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد‌ با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی‌ حوزه وسیعی است، اظهار کرد: فعالیت‌های‌ قابل توجهی در این عرصه‌ در دوره‌های قبل انجام شده که می‌توانیم از تجربیات‌ و انباشت‌ دوره‌های قبلی استفاده کنیم‌ همچنین‌ زمینه‌های خوب در دانشگاه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی – اجتماعی فراهم شده که می‌تواند به اهداف و سیاست‌های ما کمک کند‌.

معاون فرهنگی‌ و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ سرمایه‌آفرین است و خود نیز موجب سرمایه‌هایی است که هر چه قوت‌ بیشتری یابند‌ کمک به فضای بهتر‌ و نشاط و آرامش بیشتر‌ در دانشگاه می‌شود و در پرتو این نشاط‌ می‌توان‌ فعالیت‌ها و کارهایی‌ را پیش برد‌.

وی بیان کرد: سرمایه‌ اجتماعی‌، فرهنگی‌ و اخلاقی‌ سه وجهی‌ است که در دانشگاه‌ها باید تقویت شود این سه وجه‌ نه تنها در داخل دانشگاه‌ باعث‌ ایجاد آرامش و نشاط‌ می‌شود بلکه امکان فعالیت‌ بیشتر در بیرون از دانشگاه‌ و جامعه‌ خواهد شد‌.

برگزاری‌ جشنواره‌ ملی‌ حرکت‌ با حضور بیش از 100 دانشگاه‌ از سراسر کشور‌

غفاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور در منشور‌ امور شهروندی‌ بر روی بحث‌ امنیتی شدن فضاها‌ تأکید کرده است، گفت: هدف ما در دانشگاه ایجاد یک فضای توأم با نشاط و آرامش است که برای تحقق این امر عمل به قانون‌ و مقررات‌ در دانشگاه‌ می‌تواند‌ بسیار تعیین‌ کننده باشد‌ تا دانشجویان با آرامش بتوانند فعالیت کنند‌ و وقتی بحث‌ آرامش مطرح‌ می‌شود ما به نوعی‌ نیاز به تعامل‌ درست‌ و مناسب‌ با دستگاه‌هایی که متولی‌ امنیت هستند‌ داریم‌.

معاون فرهنگی‌ و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پاک کردن پرچم اسرائیل‌ از کف زمین ‌دانشگاه‌ علم و صنعت توسط عده‌ای دانشجو گفت: از طریق‌ مجاری قانونی‌ در حال پیگیری‌ این موضوع‌ هستیم‌ حال آنکه‌ گزارش‌هایی هم به ما ارسال شده‌ است.

وی در خصوص اتحادیه‌ تادا‌ اظهار کرد: به زودی اساسنامه‌ آن تصویب‌ می‌شود و در حال پیگیری‌ است.

غفاری‌ درباره‌ برگزاری‌ جشنواره‌ ملی‌ حرکت‌ بیان کرد: این جشنواره به عنوان بزرگترین‌ رویداد علمی- دانشجویی‌ که بیش از 100 دانشگاه‌ از سراسر کشور‌ در آن مشارکت‌ دارند‌ متعلق‌ به همه دانشگاهیان‌ است‌.

ضرورت نظارت دانشگاه ها بر فعالیت های اعضای هیئت علمی

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در پاسخ به پرسش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مبنی بر
اینكه پس از گزینش اساتید نظارت كافی بر مسائل اخلاقی و علمی آنها وجود ندارد،گفت: دانشگاه موظف است فعالیت های كسی كه عضو هیئت علمی دانشگاه می شود را رصد كند.

وی افزود: این نظارت صرفا بر روی فعالیت های آموزشی اساتید نبوده و بر روی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و غیره آنها نیز وجود دارد.

غفاری یادآور شد: این نظارت ها با توجه به یكسری آئین نامه هاست كه چندان آسان نبوده و در كارنامه فعالیت اساتید ثبت می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار