سرپرست میراث فرهنگی شهرستان نیر؛

2 طرح گردشگری در شهرستان نیر اجرا می شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از اجرای 2 طرح گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایرج سپیدکار، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر با اعلام این خبر تصریح کرد: این 2 طرح در کمیته فنی بررسی طرح های اشتغال فراگیر استان مصوب شده است.

وی افزود: این دو طرح گردشگری با میزان تسهیلات 11 میلیارد تومان و با اشتغال زایی 200 نفر مصوب و به بانک توسعه تعاون جهت دریافت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال فراگیر معرفی شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر تصریح کرد: این دو طرح شامل ایجاد مجموعه گردشگری نوالار در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار است که توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان نیر با میزان تسهیلات مصوب به مبلغ پنج میلیارد تومان و با اشتغال زایی 100 نفر اجرا می شود.

سپید کار افزود: علاوه بر این مجموعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سبلان(حدفاصل برجلو و قینرچه) توسط شرکت تعاونی مروارید آزادی با میزان تسهیلات مصوب شش میلیارد تومان و اشتغال زایی برای 100 نفر اجرا می شود.

وی افزود: به منظور بهرمندی از تسهیلات مربوط به طرح های اشتغال فراگیر 9 طرح در زمینه احداث اماکن اقامتی، اقامتگاه بوم گردی و مجموعه های گردشگری توسط متقاضیان به اداره میراث فرهنگی شهرستان ارائه شده است.

سپیدکار ادامه داد:  از این تعداد چهار پرونده جهت اخذ موافقت نامه اصولی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان و همچنین معرفی به کمیته فنی اشتغال شهرستان تکمیل شده و مابقی در حال طی مراحل اداری و تکمیل پرونده است.

وی افزود: علاقه مندان به سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان نیر می توانند جهت بهرمندی از تسهیلات اشتغال فراگیر، انجام امورات اداری مربوط به تشکیل پرونده و معرفی جهت اخذ موافقت نامه اصولی به اداره شهرستان نیر مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

ایجاد اشتغال برای 200 نفر در طرح های گردشگری شهرستان نیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.