سرمایه گذاری بانک البین روسیه در صنعت آبیاری و گلخانه ای منطقه مغان

بانک البین روسیه قصد دارد در بخش کشاورزی و گردشگری استان اردبیل ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عبدالله عمراف، مدیرعامل بانک البین بانک روسیه گفت: در صورت تامین زیر ساخت های لازم در بخش کشاورزی و گردشگری اردبیل، به عنوان یک سرمایه گذار علاقه مند به فعالیت در این بخش است.

وی از آمادگی و علاقه مندی بانک البین برای سرمایه گذاری در ۲ طرح دهکده گردشگری سبلان در شهر گردشگری سرعین و نیز توسعه صنعت آبیاری و گلخانه ای در منطقه مغان خبر داد.

عمراف افزود: سرمایه گذاری در طرح دهکده توریستی سبلان در زمینی به مساحت ۳۹۰ هکتار در مسیر پیاده روی سنتی اردبیل – سرعین در روستای آلقیر و با هدف تکمیل زنجیره گردشگری منطقه اجرا می شود.

مدیرعامل بانک البین روسیه اضافه کرد: براساس این طرح، سه نوع گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی و اکوتوریسم در مسیر سبلان برای سرمایه گذاری مد نظر است.

عمراف گفت: در منطقه مغان هم سرمایه گذاری در زمبنه تولید گل و گیاه مدنظر روس هاست.
محمود رضا مظفری، کاردار سفارت ایران در مسکو نیز در این نشست به خبرنگاران گفت: سرمایه گذاران روسی آماده سرمایه گذاری در بخش گردشگری و کشاورزی در اردبیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد حضور ۲ هیات اقتصادی روس برای سرمایه گذاری در اردبیل هستیم که یکی از این هیات ها در طرح دهکده گردشگری سبلان و دیگری هم در کشت گل و گیاه در مغان آماده سرمایه گذاری هستند.

مظفری از راه اندازی شعبه بانک البین روسی در کرج نیز خبر داد و افزود: البین یک بانک استانی در روسیه است که در مسکو شعبه دارد و در آینده هم در کرج شعبه آن راه اندازی می شود.

گردشگری و کشاورزی دو محور توسعه ای استان اردبیل هستند، استان اردبیل با جاذبه های طبیعی و تاریخی به ویژه آب های معدنی گرم از قطب های گردشگری کشور است و در زمینه کشاورزی از جمله تولید محصولاتی چون سیب زمینی، گندم، بذر ذرت و دانه های روغنی منطقه ای مهم در کشور است.

 

انتهای پیام/ح

سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری در ۲ طرح گردشگری و کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.