مخالفت مجدد نمایندگان مجلس با درج قومیت در شناسنامه های الکترونیک

برخی از نمایندگان مجلس افغانستان بار دیگر با درج قومیت در شناسنامه های الکترونیک مخالفت کردند.

مخالفت مجدد نمایندگان مجلس با درج قومیت در شناسنامه های الکترونیکبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از نمایندگان مجلس افغانستان بار دیگر با درج قومیت در شناسنامه های الکترونیک مخالفت کردند.

شماری از اعضای مجلس افغانستان با انتقاد از تصمیم کمیسیون مشترک سنا و پارلمان مبنی بر درج نام اقوام در شناسنامه ها اعلام کردند:این اقدام  تخم نفاق و از هم تنیدگی را میان اقوام کشور می پاشد.

این نماینگان تاکید کردند که شهروندان کشور به هیچ وجه شناسنامه های الکترونیکی مطابق با این فیصله را دریافت نخواهند کرد.

داکتر ظهیر سعادت، عضو مجلس نمایندگان در نشست امروز (شنبه 2 جدی) گفت: در دیگر کشورها شناسنامه برای هویت دار شدن شهروندان توزیع می‌شود، اما با استفاده از این شناسنامه های الکترونیک، بیشتر در جهت هویت زدایی اقوام کار می شود.

وی تصریح کرد که شهروندان افغانستان به هیچ وجه شناسنامه‌هایی را که اقوام را به پارچه‌های مختلف تقسیم می‌کند و شهروندان را از هم دور می‌سازد، اخذ نخواهند کرد.

عبدالطیف پدرام، عضو دیگر مجلس نیز در سخنانی گفت: در چند روز گذشته کارهای زیادی در مسیر هویت زدایی بخش زیادی از اقوام افغانستان صورت گرفته است که از آن جمله می توان به شناسنامه الکترونیکی اشاره کرد که برای ما غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار