نیویورک تایمز اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهور آمریکا درباره مهاجران را افشا کرد

روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشته است که ترامپ در یکی از جلسات شورای امنیت ملی آمریکا از الفاظ تحقیرآمیزی برای اشاره به مهاجرین استفاده کرده است.

اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره مهاجران افشا شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ در نشستی که چندی پیش برای بررسی روند مهاجرت به آمریکا برگزار شد با تأخیر و عصبانیت به جلسه وارد شد.

این نشست ۵ ماه پس از آن برگزار شده بوده که رئیس‌جمهور آمریکا، بر اساس قول‌هایی که در کارزار انتخاباتی داده بوده، فرمان اجرایی منع ورود اتباع ۷ کشور اسلامی را امضاء کرده بوده، ولی با ممانعت سیستم قضایی آمریکا، این فرمان، اجرایی نشد.

ترامپ در همان ابتدای جلسه به تیم امنیت ملی خود که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه و «جان کلی» وزیر وقت امنیت ملی در ترکیب آن حضور داشته‌اند، گفت که خارجی‌های زیادی از ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ (ماه ورود ترامپ به کاخ سفید) وارد آمریکا شده‌اند وعده های  ترامپ با رأی‌دهندگان، محقق نشده است.

در این میان افرادی  که در نشست بوده‌اند  خبرنگار نیویورک‌تایمز را مطلع کرده اند که ترامپ جلسه را با خواندن از روی کاغذی که تعداد مهاجران ورودی سال ۲۰۱۷ را نشان می‌داده، آغاز می‌کند.

در ردیف‌های بعدی، نام هائیتی آمده بوده است و سند نشان می‌داده که ۱۵ هزار نفر از این کشور وارد آمریکا شده‌اند.  ترامپ بر این باور است که «همه آن‌ها ایدز دارند.» ترامپ بر اساس حروف الفبا، ابتدا نام افغانستان را می‌برد و پس از اشاره به ورود ۲۵۰۰ افغانستانی به کشورش، کشور آن‌ها را «پناهگاه تروریست‌ها» می‌خواند.

ملت بعدی که در این نشست مورد توهین‌ ترامپ قرار گرفته‌اند، نیجریه است. سند نشان می‌داده که ۴۰ هزار نیجریایی در سال ۲۰۱۷ وارد آمریکا شده‌اند.  ترامپ‌ می‌گوید که نیجریایی‌ها اگر آمریکا را با چشمان خود ببینند، دیگر حاضر نمی‌شوند «به کلبه‌های خود بازگردند.»

تیلرسون و کلی سعی می‌کنند در میانه سخنرانی تند رئیس‌جمهور کشورشان بپرند و با گفتن اینکه بسیاری از این افراد برای اقامتی کوتاه و یک‌نوبته وارد خاک آمریکا شده‌اند،  ترامپ را آرام کنند، اما ترامپ آرام نمی‌شود و جان کلی هم تیغ انتقاد‌ها را به سمت وزیر خارجه می‌گیرد و تیلرسون را به خاطر ناتوانی در جلوگیری از ایستادن در برابر سیل مهاجران، به باد انتقاد می‌گیرد.

رکس تیلرسون که خود را آماج حملات می‌بیند، دست‌های خود را به نشانه بی‌اختیار بودن بالا می‌گیرد و می‌گوید که اگر از نظر بقیه این قدر در کارش ناموفق است، پس بهتر است کلاً صدور ویزا در وزارت خارجه را متوقف کند.

با شدت گرفتن مجادلات لفظی، جان کلی همه کارکنان کاخ سفید و وزارتخانه‌ها را از اتاق بیضی به بیرون هدایت می‌کند، اما مشاوران کاخ سفید گفته‌اند که از همان پشت در هم صدای داد و فریاد ترامپ بر سر مشاوران ارشدش را می‌شنویدند.

«سارا هوکابی سندرز» سخنگوی کاخ سفید صبح شنبه گذشته، در مواجهه با سوال خبرنگاران، به کار رفتن هرگونه عبارت ناشایست از سوی رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مهاجران را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره مهاجران افشا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار